نخستین کلینیک حقوقی با مشارکت دادگستری و کمک اساتید و دانشگاهیان در دانشگاه آزاد علی آبادکتول آغاز به کار کرد .

استفاده از ظرفیت دانشگاهیان برای دسترسی بیشتر مردم به خدمات حقوقی / راه اندازی کلینیکهای حقوقی در دستور کار دادگستری های گلستان

به گزارش گلستان ۲۴، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این کلینیک بر اساس امضای تفاهم نامه همکاری دادگستری استان و دانشگاه آزاد راه اندازی شده و قرار است به علت شرایط کرونا ،علاوه بر پاسخگویی حضوری ، مشاوره حقوقی آنلاین هم به مردم ارائه کند.

هادی هاشمیان افزود: در این کلینیک، اساتید و دانش آموختگان رشته حقوق که عضو بسیج حقوقدانان هم هستند به مراجعان ، مشاوره حقوقی رایگان ارائه می کنند.

هاشمیان گفت: به زودی دومین کلینیک حقوقی مشترک دادگستری و جامعه دانشگاهی استان در گرگان  ، راه اندازی خواهد شد .

وی ادامه داد: راه اندازی این کلینیک ها علاوه بر این که دسترسی مردم به خدمات حقوقی را آسان می کند، محل خوبی برای کارآزموده شدن و کسب تجربه برای دانش آموختگان و دانشجویان رشته حقوق است و در گام نخست در شهرهایی که رشته حقوق در مراکز دانشگاهی آنان ارائه می شود راه اندازی می شود.

رئیس کل دادگستری استان افزود: تعداد زیادی از پرونده های ورودی به محاکم به دلیل ناآشنایی مردم به مسائل حقوقی است، به همین علت یکی از اولویت های امسال ما شناسایی بسترها و ظرفیت ها برای آموزش حقوق به مردم است.

هاشمیان افزود: شبانه روزی شدن مشاوره تلفنی حقوقی شماره 129 و آموزش رادیو تلویزیونی مباحث حقوقی پرکاربرد از دیگر تلاش های دادگستری استان برای آموزش حقوق به مردم است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار