رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به شیوع دوباره کرونا در استان، گفت: فعالیت تالارهای پذیرایی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز به مدت یک هفته ممنوع است و تردد خودروها در محور ناهارخوران گرگان و پارک جنگلی النگدره گرگان هم ممنوع است.

تالارهای پذیرایی و مسیر تفرجگاه‌های گرگان مسدود شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونا در استان گلستان، محدودیت‌های یک هفته‌ای در شهرستان‌های گرگان، بندرگز، بندرترکمن، آزادشهر، مینودشت و مراوه تپه که در وضعیت قرمز قرار دارند اعمال شد.

وی افزود: فعالیت گروه شغلی چهارم شامل برگزاری همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی  به مدت یک هفته در شهرستان‌های وضعیت قرمز گلستان ممنوع است.

فاضل ادامه داد: تردد خودروها در محور ناهارخوران گرگان و پارک جنگلی النگدره هم به مدت یک هفته ممنوع خواهد بود و هفته آینده با توجه به شرایط تصمیم گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: فعالیت تالارهای پذیرایی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز به مدت یک هفته ممنوع است و رستوران‌ها در این شهرستان‌ها با 30 درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

لازم به ذکر است؛ استان گلستان با شاخص 3.20 پس از حدود دو ماه از وضعیت زرد خارج و وارد وضعیت قرمز کرونا شد.

گرگان در وضعیت قرمز شیوع کرونا

فرماندار گرگان هم با اشاره به شیوع دوباره کرونا در این شهرستان گفت: طرح مسدود سازی و محدودیت رفت و آمد در تفرجگاه های النگدره و ناهارخوران گرگان اجرا شده است.

حمیدی فرماندار گرگان از مسدود شدن النگدره و محدودیت رفت و آمد در ناهارخوران خبر داد و گفت: باتوجه به قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در سطح شهرستان، از امروز عصر تا اطلاع ثانوی، مسیر سواره النگدره مسدود و مسیر ناهارخوران نیز توسط پلیس راهور و نیروی انتظامی به شدت کنترل خواهد شد.

وی افزود: برای جلوگیری از شیوع کرونا و عدم حضور شهروندان در تفرجگاه ناهارخوران، مأمورین سد معبر شهرداری به شهروندانی که در حاشیه این مسیر اتراق کرده باشند تذکر خواهند داد و از هرگونه اتراق و نشستن در حاشیه بلوار ناهارخوران جلوگیری خواهد شد.

فرماندار گرگان از همه شهروندان درخواست کرد: با مأمورین سد معبر شهرداری و نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و از هرگونه نشست و اتراق در حاشیه بلوار ناهارخوران خودداری کنند.

وضعیت کرونا در گلستان پس از دو ماه قرمز شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در همین جلسه اظهار داشت:  استان گلستان با شاخص 3.20 پس از حدود 2 ماه از وضعیت زرد خارج و وارد وضعیت قرمز کرونا شد.

ناهید جعفری افزود: 6 شهرستان در وضعیت قرمز، 4 شهرستان در وضعیت نارنجی و 4 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند، همچنین شهرستان با وضعیت سفید نداریم.

وی ادامه داد: شهرستان‌های گرگان، بندرگز، بندرترکمن، آزادشهر، مینودشت و مراوه تپه در وضعیت قرمز قرار دارند، وضعیت شهرستان‌های گنبدکاووس، رامیان، کلاله و گالیکش در وضعیت نارنجی هستند و وضعیت در کردکوی، گمیشان، آق قلا و علی‌آبادکتول زرد است.

جعفری گفت: گنبدکاووس با شاخص 2/80 در آستانه رسیدن به وضعیت قرمز قرار دارد، همچنین وضعیت در مینودشت با شاخص 5/93 از دیگر شهرستان‌ها بحرانی‌تر است.

 

ارسال نظر

  • علی
    0

    تالارهای پذیرایی در شهرستان کردکوی فعال هستند و هر شب در این تالارها مراسم عروسی برگزار میشه!!!!!!!! خیلی عجیبه ، همه دنیا از کرونا وحشت دارند جز مردم ایران... این همه مرگ و میر ولی مردم نمی ترسن!!! مسئولین به فکر مردمی باشند که مراعات می کنند.. با این وضعیت و شروع فصل سرما شرایط خیلی سخت میشه.

آخرین اخبار