دکتر فاضل در ستاد کرونا:

استان گلستان در وضعیت قرمز کرونا، قرار دارد.

آمار بستری در گلستان ۱۲/۲رصد به ازای ۱۰۰ هزارنفر است

به گزارش گلستان 24، ستاد کرونای استان گلستان با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران و روسای دستگاه های مختلف گلستان، ۱۷ آبان ماه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه، گفت: در حال حاضر، روند ابتلا و بستری کووید ۱۹ در استان گلستان با افزایش مواجه شده و استان در وضعیت قرمز، قرار گرفته است.

دکتر عبدالرضا فاضل افزود: شهرستان های گرگان، بندرگز، آق قلا، گنبد، بندرترکمن، مراوه تپه و مینودشت، کلاله و آزادشهر در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان ها در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر در گلستان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر،۱۲/۲ مورد بستری در استان ثبت شده، در حالیکه میانگین کشوری، ۲۳ بستری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان اشاره کرد: در حال حاضر ۳۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۳ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و ۳۸ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

دکتر فاضل افزود: در سطح استان گلستان، باید پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم تا شاهد وضعیت بحرانی نباشیم.

 شایان ذکر است: در این جلسه دکتر ناهید جعفری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، گزارش مختصری درباره وضعیت کرونا در شهرستانها، ادارات، صنایع، وسایل نقلیه عمومی و اماکن ... را در دهه اول آبان ماه ارائه کرد.

 مصوبات این جلسه:

از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر، در مرکز استان و شهرستان گنبد کاوس(بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت)تمام فعالیت های گروه ۲،۳ و ۴ از ساعت ۱۸ تعطیل خواهد شد.

به عنوان مثال؛

فعالیت حمل و نقل عمومی، مصلی ها، سینما، تئاتر، ورزشگاه ها و ... از ساعت ۱۸ تعطیل است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار