مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان از اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران این صندوق و افزایش ۵۲ درصدی مستمری خبر داد.

افزایش ۵۲ درصدی دریافتی مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، دانیال پولادوند مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان گفت: با اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌ بگیران، ۲ هزار و ۴۸۱ مستمری‌بگیر استان از این طرح بهره‌مند شده و معوقات محاسبه شده از ابتدای سال تاکنون، همزمان با حقوق آبان‌ماه به حساب اعلامی خانوار‌ها واریز شد.

او گفت: با اجرای این طرح، میانگین مبلغ دریافتی مستمری‌بگیران بازنشستگی پیری ۵۰ درصد، ازکارافتاده کلی ۴۲ درصد و بازمانده بیمه شده‌های متوفی ۵۷ درصد افزایش یافته است که در مجموع میزان افزایش مستمری‌ها در گلستان ۵۲ درصد بوده است.

پولادوند افزود: به طور میانگین افزایش مستمری هیچ یک از مستمری‌بگیران در این همسان‌سازی کمتر از ۱۵ درصد نبوده است.

او گفت: ۵۷ هزار نفر از بدو تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تاکنون در سطح استان، عضو هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۸۱ نفر (۸۰۷ بازنشسته، ۲۰۲ ازکارافتاده کلی و هزار و ۴۷۴ بازمانده بیمه شده متوفی) مستمری بگیر صندوق می‌باشند.

وی افزود: پس از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، کمترین مبلغ دریافتی ۱۶۷ هزار تومان و بیشترین آن ۸۳۳ هزار تومان شده است.

مدیر صندوق گفت: طرح همسان‌سازی مستمری‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برای آن‌دسته از بیمه‌شدگان و بازماندگان که احکام مستمری فوت، بازنشستگی و از کارافتادگی‌شان قبل از سال ۹۹ صادر شده، شامل می‌شود.

پولادوند گفت: همه زنان و مردان ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های معتبر سراسر استان، به عضویت صندوق درآمده و از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت استفاده کنند.


او افزود: به منظور افزایش چتر بیمه‌ای در بین اقشار تولیدکننده کشاورزان، روستائیان و عشایر، همه اعضای صندوق از کمک ۷۰ درصدی دولت بهره‌مند می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار