با بخشش بزرگوارانه اولیای دم ، حکم قصاص جوانی که در 22 سالگی مرتکب قتل شده بود و از 16 سال پیش تاکنون در زندان است ، امروز لغو شد .

هفدهمین بخشش در گلستان / جوان 22 ساله پس از 16 سال به زندگی ِ دوباره ، سلام کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ امروز با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف زندان گرگان ، خانواده مقتول  بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

با لغو حکم قصاص این جوان که از 16 سال پیش در زندان است  آزاد شد و فرصت جبران اشتباهات و زندگی دوباره را یافت .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در این پرونده ، محکوم به قصاص  ، ناخواسته در دعوا سبب مرگ همسایه اش شد و به این ترتیب هم جان پدر دو فرزند را گرفت و هم روزهای خوب جوانی اش را از دست داد .

هادی هاشمیان افزود: ناتوانی در کنترل خشم و نیاموختن مهارت های ارتباطی و گفتگو متاسفانه هر از گاهی اتفاقات ناگواری را رقم می زند و مرتکبین این حوادث ناگوار هم بلافاصله از کرده خود پشیمانند.

 

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال 16 حکم  قصاص  با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و مدد ریش سفیدان ، علما و بزرگان اقوام و طوایف استان ،  لغو شد .

هادی هاشمیان افزود: امسال هزار و 400 نفر محکومین جرایم غیرعمد که یا زندانی بودند و یا در آستانه ورود به زندان ، با پادرمیانی اعضای شوراهای حل اختلاف سراسر استان و کمک از متنفذین و ریش سفیدان و با گذشت بزرگوارانه محکوم له پرونده ها ، طعم آزادی و ماندن در کنار خانواده های خود را چشیدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار