استقلال در سومین دیدا خود در لیگ برتر بیستم، عصر امروز و در استادیوم آزادی به مصاف ماشین‌سازی تبریز خواهد رفت.

برگ برنده‌های استقلال در دیدار با ماشین سازی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام، هرچند هنوز تنها ۲ هفته از شروع لیگ بیستم گذشته اما با توجه به اتفاقات دیدار استقلال مقابل فولاد خوزستان و شکستی که آبی‌ها متحمل شدند، به نوعی بازی این هفته استقلال مقابل ماشین‌سازی تبریز به‌طور ناخواسته یک بازی بسیار مهم از کار در می‌آید که در آن آبی‌ها هر طور شده باید پیروز شوند، بنابراین همین مسئله فشار زیادی را از نظر روانی به این تیم و به‌خصوص کادر فنی آنها وارد خواهد کرد. در این شرایط و با توجه به نیاز مبرم استقلال به کسب برد، چند نکته از بازی امروز که با آن روبه‌رو خواهیم شد را می‌خوانیم…

مشکل اول استقلال

ناشناخته بودن افکار سرمربی ماشین‌سازی

بدون شک اولین مشکلی که استقلال در این بازی با آن روبه‌رو می‌شود، قبل از شروع مسابقه آغاز خواهد شد و این موضوع ناشناخته بودن افکار وحید بیاتلو، سرمربی جوان ماشین‌سازی است. البته این تنها مشکلی نیست که کادر استقلال با آن دست و پنجه نرم می‌کند و طبعاً چند هفته دیگر زمان لازم است تا عملکرد این مربی و افکارش برای همه تیم‌های لیگ برتری شناخته شود و مسلماً این ناشناس بودن افکار سرمربی ماشین‌سازی می‌تواند برای استقلال خطر بزرگی محسوب شود زیرا مشخص نیست بیاتلو برای انجام اولین بازی بزرگ خود در لیگ برتر چه در سر دارد و آیا او برای نشان دادن خود رو به انجام یک بازی تهاجمی خواهد آورد تا نظرها را از نظر شکل بازی به خود جلب کند یا ترجیح می‌دهد با انجام یک بازی بسته و تدافعی به کسب حداقل امتیاز امیدوار باشد؟ این علامت ‌سؤال بزرگی است که خیلی‌ها با آن روبه‌رو هستند و این عدم آگاهی کادر فنی استقلال از نحوه بازی حریف، می‌تواند استراتژی اولیه آبی‌ها را حسابی تحت تأثیر و سردرگمی قرار دهد.

افکار فکری

محمود فکری به‌عنوان سرمربی آبی‌ها در ۲ بازی قبلی لیگ بیستم و همچنین بازی‌هایی که در نساجی مربیگری کرده، نشان داده برای گلزنی به هیچ عنوان تیمش را تحت فشار نمی‌گذارد و با انجام یک بازی با حوصله سعی می‌کند تا به گل برسد اما داستان این بازی کمی متفاوت است و فعلاً استقلال او، خیلی زود تحت فشار و تبعات شکست قرار گرفته و فکری و تیمش باید حتماً در این بازی به برد برسند تا برای ادامه لیگ این فشار کم شود و آنها بتوانند راه خود را با آرامش بیشتری طی کنند.

اما در این میان اگر تیم حریف استراتژی اصلی خود را بر مبنای انجام یک بازی بسته بگذارد، تکلیف چیست؟ مسلماً در این شکل بازی استقلال باید به نیمه زمین حریف رفته و در آنجا با حداکثر نفراتش، ارائه یک بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دهد و با آگاهی از اینکه تیمی که بالا بازی می‌کند در این شرایط می‌تواند حتی موقعیت‌های جدی گلزنی را به حریف بدهد، ریسک یک بازی تهاجمی و چرخش توپ در نیمه زمین حریف را به جان بخرد. بنابراین نیاز مبرم استقلال به گلزنی و ریسکی که این شکل بازی دارد و البته افکار فکری که تیمش را برای گل زدن تحت فشار قرار نمی‌دهد و ریسک نمی‌کند به نوعی خرق عادت است و باید دید در این میان تیم او با این موضوع چگونه کنار خواهد آمد.

برگ برنده‌های استقلال

اینکه تیم محمود فکری در هر ۲ بازی که در لیگ بیستم تا الان انجام داده، موفق به گلزنی شده نکته مثبتی است که او و تیمش قصد دارند تا دوباره از آن سود ببرند و در این میان کسب عنوان بهترین خط حمله لیگ نوزدهم به آنها اعتماد به نفس لازم را می‌دهد و البته حضور دوباره همان مهره‌های تهاجمی بسیار باکیفیت فصل قبل در این تیم مثل قایدی، مطهری و دیاباته هم برگ برنده دیگریست که نشان می‌دهد استقلال می‌تواند قفل دروازه هر حریفی را حتی اگر بسته و تدافعی بازی کند، باز کند اما آنچه در این میان مهم است عدم دریافت گل در فاز دفاعی این تیم است که می‌تواند به همراه نکته‌های اشاره شده، برگ برنده استقلال در این بازی باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار