بازدید سرزده رییس کل دادگستری گلستان از شعب قضایی رامیان و مینودشت، کشف ۲ تن چوب جنگلی قاچاق در کردکوی، دستگیری دریافت کننده ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات غیرمجاز ارزی و کشف ۸۰۰ میلیون ریال پارچه قاچاق در گنبدکاووس از مهمترین اخبار امروز چهارشنبه استان است.

بازدید سرزده رییس کل دادگستری گلستان از شعب قضایی و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، رییس کل دادگستری گلستان به صورت سرزده از حوزه‌ قضایی رامیان و مینودشت بازدید و نحوه پاسخگویی به مردم و کیفیت رسیدگی‌ها در شعب قضایی این دو شهرستان را بررسی کرد.

هادی هاشمیان در بازدیدهای سرزده خود از قضات خواست تا از ظرفیت شعب صلحی شورای حل اختلاف برای حل و فصل خصومت و مشکلات طرفین پرونده‌ها بیشتر استفاده کنند.

وی، تنوع قومی و مذهبی گلستان را فرصتی کم نظیر برای حل و فصل خصومت‌ها با کمک ریش سفیدان ، بزرگان اقوام و علما و روحانیون دانست و گفت: باید با استفاده از پتانسیل این افراد که در شعب شوراهای حل اختلاف استان حتی در دورترین مناطق و روستاها فعال هستند، برای صلح و سازش بین افراد به ویژه در دعاوی خانوادگی استفاده کنیم.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت که مدیرعامل شرکتی در استان گیلان، سال ۹۶ اقدام به اخذ ارز با نرخ دولتی در چهار فقره حواله به مبلغ یک میلیون و ۸۸۶ هزار یورو از یکی از بانک‌های دولتی در گلستان برای واردات تخته، مواد شیمیایی گندزدا و کود معدنی کرده بود اما هیچ سندی مبنی بر واردات کالاهای مورد نظر نکرده است.

سردار محمد سعید فاضل دادگر افزود: براساس استعلامات سامانه گمرک، استفاده از ارزهای تخصیصی در واردات نبوده و در سامانه بانک مرکزی نیز رفع تعهد ارزی صورت نگرفته است که این اقدام از مصادیق اخذ تسهیلات غیرمجاز ارزی از سیستم بانکی شناخته می‌شود.

وی از دستگیری این متهم در شهرستان رشت خبرداد و گفت: طبق اعلام کارشناسان، ارزش ارزهایی که وی برای واردات کالا در سال ۹۶ دریافت کرده بود، به قیمت امروز ۵۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

**

فرماندار گالیکش در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا این شهرستان گفت که کسبه علاوه بر فروش اجناس در مغازه، وانت‌بارهای خود را نیز در خیابان‌ اصلی شهر پارک و اقدام به فروش کالاها می‌کنند که باعث بروز مشکلات عدیده ترافیکی در شرایط کرونایی شده است.

علی‌اصغر میرزایی از شهرداری گالیکش خواست هر چه سریعتر اقدامات لازم برای جمع‌آوری این خودروها را انجام دهد.

وی افزود: گالیکیش در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد و همچنان برگزاری هرگونه تجمع و فعالیت جمعه بازار تعطیل است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

**

سرهنگ محمود علی‌فر فرمانده انتظامی گنبدکاووس از کشف ۲ هزار متر پارچه قاچاق از یک واحد صنفی در شهرستان خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش پارچه‌های کشف شده را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند و یک متهم نیز در این رابطه دستگیر شد.

**

سرهنگ امیر باقری فرمانده انتظامی کردکوی نیز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان موفق به کشف ۲ تن چوب جنگلی قاچاق و دستگیری یک متهم در این رابطه شدند.

**

شماری از کسبه بازار نعل‌بندان گرگان از کنده کاری‌های پی در پی ادارات آب و برق در شرایط کرونایی انتقاد کردند و توقف و ساماندهی این وضعیت را خواستار شدند.

**

دادستان علی آباد کتول از دستگیری پزشک قلابی خبر داد و گفت: متهم با استفاده از مشخصات و شماره نظام پزشکی، فردی که ساکن استرالیا است در یکی از درمانگاه‌های بخش خصوصی این شهرستان طبابت می‌کرد.

سیدباقر طباطبایی افزود: این پزشک قلابی که فقط یک ماه کار طبابت را در علی آباد آغاز کرده بود، انگیزه خود را از این عمل مجرمانه، علاقه زیاد به طبابت عنوان کرد.

وی ادامه داد: پرونده این فرد به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق تجویز دارو و بدون داشتن مدرک پزشکی و استفاده غیرمجاز از عنوان علمی دکتر در دادسرای علی آباد در حال رسیدگی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار