مدیر مخابرات منطقه گلستان خبر داد:

مدیر مخابرات منطقه گلستان گفت: پهنای باند شهر دوزین و ۲۰ روستای تابعه شهرستان گالیکش به بیش از ۱۰ هزار مگابیت افزایش یافت.

افزایش ۱۰ هزار مگابیتی پهنای باند شهر دوزین و روستاهای تابعه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره روابط عمومی مخابرات منطقه گلستان، غلامعلی شهمرادی اظهار کرد: در حادثه سیل و طوفان سال ۱۳۹۸ به مدت چهار روز، ارتباط شهری و بین شهری همراه اول و سایر اپراتورها در شهر دوزین و ۲۰ روستای تابع شهرستان گالیکش دچار قطعی شد.

وی با اشاره به اینکه قطعی از عدم امکان دسترسی به سایت صعب العبور دشت شاد  ناشی می‌شد، افزود:  دسترسی به سایت دشت شاد در فصل های پاییز و زمستان علاوه بر ایجاد مشکل در زمان رفع خرابی احتمالی، توسعه ظرفیت را با محدودیت همراه کرده بود و باعث کندی سرعت اینترنت در منطقه می‌شد.

مدیر مخابرات منطقه گلستان با اشاره به بررسی‌های مختلف جهت رفع این مشکل ادامه داد: با پیگیری‌های فراوان، مجوز اجرای طرح فیبر نوری از شهر دوزین به مرکز شهرستان گالیکش به طول تقریبی ۳۰ کیلومتر اخذ و عملیات اجرایی آن آغاز شد. 

شهمرادی با تاکید بر اینکه این پروژه مزایای زیادی برای مردم منطقه و پایداری ارتباطات داشته، اضافه کرد: علاوه بر شهر دوزین دو مرکز روستایی صفی آباد و تاشد هم به طور مستقیم صاحب فیبر نوری به سمت گالیکش شدند و همچنین لینک‌های ارتباطی مراکز روستایی منطقه شامل قلعه قافه، کلاسر و هبراین  از مسیر دشت شاد به سمت دوزین  و صفی آباد تغییر مسیر داده‌اند. 

وی با اعلام این مطلب که ظرفیت ارتباطی منطقه قبل از اجرای این عملیات ۳۰۰ مگابیت بوده که تمامی اپراتورها مشترکان از آن استفاده می‌کردند، افزایش ظرفیت در شهر دوزین و ۲۰ روستا از توابع شهرستان گالیکش را از مهم‌ترین نتایج  این پروژه دانست و تصریح کرد: پهنای باند همراه اول هزار و ۲۵۰ مگابیت و ایرانسل نیز بیش از ۳۰۰ مگابیت و به طور کلی پهنای باند تحویلی به دوزین و توابع آن به بیش از ۱۰ هزار مگابیت افزایش داشته است. 

مدیر مخابرات منطقه همچنین مزایای دیگر این طرح را جمع‌آوری سایت صعب العبور دشت شاد نام برد که کاهش هزینه‌های نگهداری و افزایش سرعت رفع خرابی را در برداشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار