فرماندار گرگان گفت: بیشتر از ۵۱ هزار نفر معادل حدود ۱۰ درصد مردم شهرستان گرگان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند.

۵۱ هزار نفر از مردم گرگان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، محمد حمیدی صبح امروز در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده شهرستان گرگان، اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی به منظور مراقبت و رصد بیماران کرونایی در سراسر کشور راه اندازی شد و در گرگان هم در حال اجرا است.

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در محله‌های مختلف مستقر می‌شوند و در محله‌هایی که اپپدمی کرونا بیشتر است طرح به صورت جدی‌تر اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: تا کنون حدود 10 درصد از جمعیت شهرستان گرگان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند و امیدواریم این طرح به خوبی پیش برود و نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

رابط اجرایی طرح شهید سلیمانی در شهرستان گرگان هم گفت: طرح شهید سلیمانی با هدف کاهش مرگ و میر و بیماران مبتلا به کرونا طی 6 ماه اجرا می‌شود و در این طرح تمام افراد جامعه با اولویت بیماران کرونایی و زمینه‌ای غربالگری خواهند شد.

رضا احمدپور با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با ظرفیت بسیج به صورت محله محور اجرا می‌شود، افزود: در این طرح برنامه ریزی بر اساس تیم‌های غربالگری (مراقبتی)، حمایتی و نظارتی انجام می‌شود که 188 تیم مراقبتی شامل 87 تیم روستایی و 101 تیم شهری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: 96 تیم در شهر گرگان، سه تیم در شهر سرخنکلاته و دو تیم در شهر جلین فعالیت می‌کنند و با گذشت 45 روز از آغاز طرح، شهر گرگان کمی عقب است.

احمدپور خاطرنشان کرد: در حال حاضر از 400 هزار نفری که در گرگان دارای پرونده سلامت هستند، 51 هزار نفر غربالگری شدند که 22 هزار نفر شهری و 29 هزار نفر روستایی هستند.

وی یادآور شد: از مجموع 51 هزار نفری که غربالگری شدند، 343 نفر پس از بررسی احتیاج به آزمایش داشتند که آزمایش کرونای 32 نفر مثبت شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار