ویراست تازه‌ای از کتاب «مهمان‌خانه بیوه‌های جوان»، نوشته آزاده معاونی با ترجمه معصومه فخارموحد از سوی نشر کتابستان معرفت روانه بازار نشر شد.

روایتی از سرسپردگی زنان به داعش

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم،‌ کتاب «مهمانخانه بیوه‌های جوان» برای دومین بار توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر  و روانه بازار نشر شد. این اثر زندگی 13 زن جوان و پیر، تحصیل‌کرده و بی‌سواد را از زمان پیوستن به داعش روایت می‌کند.
 
این روایت فقط به داستان‌های عربی یا خاورمیانه‌ای نمی‌پردازد، بلکه در انگلیس، آلمان، تونس، سوریه، ترکیه، لیبی و عراق اتفاق می‌افتند و از شیوه‌هایی می‌گوید که زنان به نظامیان داعش جذب، ترغیب و ملحق شدند؛ طی این روند این زنان به همسران، خویشاوندان، معلمان و همسایگان خود توهین کردند و آن‌ها را نادیده گرفتند.

آزاده معاونی خبرنگار ایرانی‌الاصل در این کتاب از دریچه نگاه خبرنگاری آمریکایی به فرایند جذب و حضور زنان داعش نقبی زده است و حاصل سال‌ها تحقیق میدانی خود را با این کتاب به میدان آورده است.

این کتاب در سال 2019 نیز نامزد جایزه 50 هزار پوندی «بیلی جیفورد» که مهم‌ترین جایزه انگلستان در حوزه ادبیات غیرداستانی محسوب می‌شود شده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار