با توجه به نقش سیاهدانه در تقویت سیستم دفاعی بدن، متخصصان طب سنتی با هدف جلوگیری از ابتلا به کرونا، بر مصرف این ماده خوراکی بسیار تأکید می‌کنند.

آیا دمنوش سیاهدانه از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، یکی از راه‌های جلوگیری از ابتلا به کرونا، تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن است. به این ترتیب که فرد از طریق استفاده موادغذایی موثر در ارتقای سیستم دفاعی، بدن خود را در برخورد با کرونا قوی می‌کند.

از این روی متخصصان طب سنتی بر روی خوردن سیاهدانه بسیار تأکید کردند. در حقیقت مصرف سیاهدانه اثر تقویتی خوبی بر بدن دارد. برای این کار کافی است روزی یکی تا دو بار انگشت خود را در ظرف سیاهدانه برده و همان تعدادی را که به انگشت شما می‌چسبد به‌آرامی بجوید؛ همچنین می‌توانید سیاهدانه را پودر کنید و روی خوراکی‌هایی مثل پنیر بپاشید (البته توجه داشته باشید که باید از مصرف سیاه‌دانه آسیاب‌شده کهنه جدّاً پرهیز کرد).

یکی دیگر از راه‌های مصرف سیاهدانه، دوسین است. دوسین ترکیب سیاهدانه و عسل است که اثر تقویتی خوبی بر بدن و سیستم دفاعی آن دارد، این ترکیب در بسیاری از فروشگاه‌های محصولات طب سنتی موجود است کمااینکه از طریق مخلوط کردن یک‌سوم لیوان سیاهدانه آسیاب‌شده و ترکیب آن با یک لیوان عسل می­‌توانید آن را بسازید؛ میزان مصرف این ترکیب، روزی دو تا سه قاشق چایخوری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار