قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۳۲ سنت معادل ۲.۳ درصد کاهش به ۵۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

قیمت نفت خام به ۵۵دلار و ۱۰سنت رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در مورد قرنطینه مجدد شهرهای چین به دلیل موج جدید کرونا سبب شده تا خوش بینی های ناشی از رشد آمارهای واردات نفت این کشور خنثی شود، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بیش از 2 درصدی بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 32 سنت معادل 2.3 درصد کاهش به 55 دلار و 10 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 21 سنت معادل 2.3 درصد افت به 52 دلار و 36 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص اصلی بازار نفت که در اوایل این هفته به بالاترین رقم ها طی حدود یک سال اخیر رسیده بود، اولین کاهش هفتگی طی 3 هفته گذشته را به ثبت رساند. نفت برنت 1.6 درصد و نفت خام آمریکا حدود 0.4 درصد افت هفتگی را تجربه کردند.

در حالی که تولید کنندگان بزرگ با چالش های بی سابقه ای برای برقراری توازن بین عرصه و تقاضا مواجه هستند، عواملی همچون سرعت واکسیناسیون کرونا، رشد شاخص ها در بازارهای بورس و تقویت ارزش دلار بر بازار سایه افکنده است.

جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا که تا کمتر از یک هفته دیگر قدرت را در دست می گیرد، از بسته حدودا 2 تریلیون دلاری کمک کرونایی رونمایی کرده که می تواند سبب افزایش تقاضا برای نفت شود. با این حال، برخی تحلیلگران معتقدند این اقدام احتمالا برای تحریک تقاضا کافی نخواهد بود.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اگین کپیتال در نیویورک گفت: «از نظر رشد تقاضا آسیا تنها منطقه ای است که می توان به آن امیدوار بود... قرنطینه جدید در کشورهای آسیایی به شدت به چشم انداز رشد تقاضا آسیب می زند و این امری نگران کننده است.»

 

ارسال نظر

آخرین اخبار