این روزها تشکیل صف برای خرید تخم و مرغ و روغن در برخی شهرهای استان گلستان مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده که با توجه به شرایط شیوع کرونا و توصیه به خانه‌نشینی و دوری از تجمعات، این مسئله نیاز به ساماندهی هر چه سریع‌تر دارد.

صف تخم‌مرغ و روغن در گلستان کی برچیده می‌شود؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، رصد بازار نشان می‌دهد که همچنان صف خرید مرغ دولتی و در گاهی موارد روغن خوراکی در میادین سطح شهر تشکیل می‌شود و به نظر می‌رسد که تدابیر در نظر گرفته شده برای رفع مشکل تأمین این کالاهای ضروری، همچنان تأثیر کافی را نداشته است.

البته مسئولان استان معتقدند که وضعیت بازار تخم‌مرغ با انجام تعهدات تولیدکنندگان بهتر شده و تداوم آن موجب رفع کامل مشکل مردم برای تهیه این ماده غذایی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان روز گذشته در ستاد تنظیم بازار استان گفت: با انجام تعهدات ۹۵ درصدی تولیدکنندگان، وضعیت بازار تخم‌مرغ در سطح استان بهبودیافته و تداوم این روند موجبات رفع کامل مشکل بازار تخم‌مرغ را فراهم خواهد کرد.

حسین طلوعیان به مشکلات در حوزه توزیع روغن خوراکی اشاره کرد و افزود: علاوه بر مراکز عرضه قبلی، سوپرمارکت‌ها و مراکز فروش جدیدی را برای توزیع روغن در نظر گرفتیم تا از ایجاد صف‌های طولانی خرید روغن جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال تهیه اپلیکیشنی جهت توزیع کالاهای اساسی هستیم تا هر خانواده بتواند با استفاده از این اپلیکیشن، سهمیه کالای اساسی خود را دریافت کند و از خرید مجدد و سوءاستفاده سودجویان جلوگیری شود.

رئیس صمت گلستان تأکید کرد: فروش اجباری کالا در کنار روغن توسط فروشگاه‌ها تخلف است و شهروندان در صورت مواجهه با این امر حتماً موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برخی از واحدهای تأمین‌کننده تخم‌مرغ نتوانستند استانداردهای لازم را داشته باشند و نیاز استان را برطرف کنند، به همین خاطر در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار استان مصوب شد، واحدهایی که از مصوبات تمکین نمی‌کنند، از لیست دریافت نهاده‌های دامی یارانه دار حذف شوند.

ابراهیم کریمی با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها شاهد صف‌های خرید تخم‌مرغ هستیم، افزود: از روز گذشته واحدهای جدید تأمین‌کننده تخم‌مرغ در شهرستان‌هایی که مشکل داریم، تعیین شده است.

وی با تأکید بر تشدید نظارت‌ها، گفت: طی این مدت ضمن بهره‌گیری از ظرفیت بازرسان سازمان صمت و بسیجیان، از بازرس مقیم برای نظارت بر توزیع تخم‌مرغ استفاده خواهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: به‌زودی سامانه‌ای در استان توسط سازمان صمت طراحی خواهد شد تا سرپرستان خانوار بتوانند با استفاده از آن روغن موردنیاز خود را تهیه کنند.

کریمی گفت: علاوه بر این، با نگاه ویژه‌تری از ظرفیت عمده‌فروشی‌ها و کاسبان روستایی نیز برای مدیریت توزیع روغن در استان استفاده خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار