رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

مهاجر با اشاره به عقب ماندگی کشت به دلیل کاهش بارندگی ها در فصل پاییز، گفت: ۷۰ درصد سطح مزارع گندم گلستان به مرحله پنجه زنی نرسیده است.

۷۰ درصد سطح مزارع گندم گلستان به مرحله پنجه زنی نرسیده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» صبح امروز (سه شنبه 14 بهمن) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: 36 درصد بارندگی پاییز کاهش داشت و این مهم باعث شد که کشت محصولات پاییزه به تاخیر بیفتد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در دی و بهمن نیز شاهد باران های موثر نبودیم و از سویی دیگر برف و سرمایی که در این ایام تجربه کردیم باعث شد که رشد گندم عقب بیفتد به طوری که  70 درصد گندم استان هنوز به پنجه زنی نرسیده است.

 

مهاجر یادآور شد: هواشناسی پیش بینی کرده اسفند ماه بارش های خوبی در سطح استان شاهد خواهیم بود و اگر این مهم اتفاق بیفتد نگرانی های ما برطرف می شود، گرچه این بارندگی ها شرایط را برای بروز بیماری های قارچی مستعد می کند.

 

وی افزود: هنوز نمی توانیم در خصوص پیش بینی میزان برداشت گندم در سال آینده صحبت کنیم ولی امیدواریم با پیش بینی هواشناسی بتوانیم میزان خوبی از محصولات کشاورزی را در استان برداشت کنیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: انتظار ما از کشاورزان این است که به صورت هفتگی مزارع خود را پایش کنند و با استفاده از نظر کشاورزان برای استفاده از کود سرک، مبارزه با آفات و بیماری ها اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار