فوت دو ورزشکار محبوب کشورمان بر اثر ابتلا به کرونا نشان داد این ویروس همچنان در سطح جامعه فعال است و همچنان حریف می‌طلبد.

چطور کرونا را به خانه راه ندهیم؟
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  حدود یک سالی می شود که با ویروس کرونا در حال مچ اندازی هستیم، ویروس منحوسی که خانواده‌های بسیاری را در کشور و جهان عزادار کرده است.

فوت مهرداد میناوند و علی انصاریان دو ورزشکار کشورمان در فاصله چند روز از هم تلنگر بزرگی برای افرادی بود که تصور می‌کردند کرونا دیگر تمام شده و به راحتی به روال زندگی قبل از کرونا بازگشته بودند.

اما باید قبول کنیم در حال حاضر این ویروس مرموز در زندگی ما جا خوش کرده و قصد خروج از کشورمان را ندارد واین خود ما هستیم که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضوابط بهداشتی از انتقال آن جلوگیری می‌کنیم.

فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش  مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی طی یک هفته گذشته خبر داده است وگفت :ممکن است این موج جدیدی از ابتلا به  ویروس کرونا باشد.

اما برای اینکه کرونا را از محل زندگی خود دور کنیم نیاز به رعایت دستورالعمل‌هایی است که پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان به شرح زیر به آن پرداخته است.

بلافاصله بعد از ورود به خانه دست‌های خود را با آب و صابون به مدت نیم دقیقه بشویید یا ضد عفونی کنید.

لباس هایتان را جایی نزدیک به درب ورودی منزل در آورید و با لباس افرادی که داخل خانه هستند یک جا نگذارید، آن‌ها را بشویید و یا ضدعفونی کنید.

کفش‌ها را داخل خانه نیاورید و یا با فاصله از سایر کفش‌های اهالی منزل قرار دهید.

اگر در طول روز با جوراب‌های خود در مکانی رفت و آمد کرده اید حتما جوراب‌ها را با آب و صابون بشویید.

تا جایی که امکان دارد دوش کوتاهی بگیرید و با آب و صابون استحمام کنید.

از استعمال قلیان به عنوان یکی از عوامل انتشار ویروس کرونا خودداری کنید.

طبق آمار بیشترین راه انتقال ویروس کرونا در محافل عمومی و دورهمی‌ها اتفاق می‌افتد پس تا جایی که می‌توانید به مهمانی نروید و در خانه دورهمی برگزار نکنید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار