مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد؛

مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان این که دمای هوای استان هشت درجه سانتیگراد افزایش می یابد، از ورود سامانه بارشی از روز شنبه خبرداد.

آخر هفته گرم در گلستان/ بارش برف و باران از شنبه آغاز می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته (چهارشنبه) جو پایداری را در استان شاهد بودیم و بیشتر مناطق صاف و آفتابی بود.

وی افزود: همین شرایط امروز هم در استان برقرار است اما از ساعات بامداد روز جمعه با تقویت جریانات جنوبی و ریزش هوای گرم و خشک دمای هوا بین ۶ الی هشت درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت.

داداشی بیان کرد: بنابراین کاهش رطوبت هوا و وزش باد گرم را در پاره ای از مناطق استان به خصوص در مناطق شرقی شاهد خواهیم بود که با توجه به این شرایط، جنگل ها مستعد آتش سوزی است لذا باید تمهیدات لازم از سوی دستگاه های مربوطه اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: بر اساس خروجی آخرین الگوهای پیش یابی، از بامداد شنبه هوای سرد و مرطوب وارد استان می شود که از پیامدهای آن رشد ابر، وزش باد، بارش باران، پدیده مه و ریزش برف و کاهش دما است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: این وضعیت ناپایدار از ساعت اولیه شنبه تا بامداد دوشنبه ادامه دارد و در صورن عدم تغییر نقشه ها بارش های خوب و قابل ملاحظه‌ای را ایجاد خواهد کرد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار