سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طرح کاداستر در یک میلیون هکتار از اراضی ملی گلستان اجرا شده است.

طرح کاداستر در یک میلیون هکتار از اراضی ملی گلستان اجرا شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، عبدالرحیم لطفی شامگاه جمعه در گفتگوی خبری اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی گلستان در سال ۹۹ تعداد ۲۶ طرح آبخیزداری با اعتبار ۴۲ میلیارد تومان را افتتاح می‌کند.

وی افزود: در عملیات آبخیزداری در استان تا سال ۹۹ حدود ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی سطح استان به پایان رسیده و عملیات ۳۰۰ هزار هکتار هم آغاز شد.

لطفی بیان کرد: همچنین طرح کاداستر یک میلیون هکتار از اراضی ایجاد شده و بنا داریم تا دو ماه بعد از سال تمام حدنگاری ها به اتمام برسد.

طبق گفته سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان قریب ۷۰۰ هزار هکتار کاداستر در سال ۹۹ انجام شده است.

وی بیان کرد: در زمینه افزایش پوشش گیاهی اراضی مرتعی هم قدم‌های خوبی برداشته شده و تجهیز پاسگاه‌ها و محدوده های حفاظتی، نصب میله‌های شاخص در ۱۵۰ کیلومتر، ایجاد کانال های حفاظتی در طول ۴۰۰ کیلومتر، خرید تجهیزات و تجهیز شبکه رادیویی و بی سیم، تجهیز ۲۳ دستگاه آتش نشانی کوچک و چابک، ۳۳ دستگاه ماشین کمک دار برای حفاظت از جنگل ها، تأمین ۱۰ دستگاه تراکتور و بیل بکهو، آموزش به دو هزار و ۵۰۰ نفر از همیاران در قالب نیروهای ۲۲ نفره برای اطفاء حریق از جمله اقدامات ما است.

لطفی ادامه داد: در مقابله با آفات و بیماری در جنگل ها، اقدامات خوبی در زمینه آفت شب پره شمشاد و سایر آفات انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار