استاندار گلستان گفت: استان گلستان در 10 ماه امسال با تولید 270 هزار تن مرغ رتبه نخست تولید گوشت سفید را در کشور دارد.

تولید 270 هزار تن مرغ در گلستان/ تولید ماسک در گنبدکاووس بزرگترین خدمت به‌ گلستانی‌ها بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، هادی حق‌شناس در مراسم متمرکز پروژه‌های دهه فجر شهرستان اظهار کرد: گنبدکاووس به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار بوده و این شهرستان در شرایط شیوع کرونا با تولید ماسک بزرگترین خدمت را به مردم استان کرد.
وی تصریح کرد: کادر درمان و عوامل پزشکی شرق استان به ویژه شهرستان گنبدکاووس در این مدت با مدیریت و خدمات شبانه‌روزی خود توانسته این بیماری را کنترل کرده و خسارت کمتری این بیماری به این منطقه وارد کند.
استاندار گلستان با اشاره به مقاومت‌های مردم در ۳۳ ماه گذشته در مقابل فشارهای تحمیلی اقتصادی دشمنان خاطرنشان کرد: از زمان بیرون آمدن رئیس جمهور آمریکا تا پیوستن وی به زباله‌دان تاریخ فشارهای زیاد اقتصادی به مردم ایران وارد شد و ملت ایران در برابر این فشارهای حداکثری مقاومت حداکثری از خود نشان دادند.
وی ادامه داد: در این مدت به طور میانگین ماهانه ۱۰ میلیارد دلار درآمد نفتی و صادرات غیرنفتی را از دست دادیم که این کاهش درآمدها فشارهای زیادی به بخش اقتصاد وارد شد.
حق‌شناس با بیان اینکه علیرغم فشارهای اقتصادی در کشور و استان و کمبود اعتبارات اتفاقات خوبی در فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی افتاده است، گفت: در سال گذشته گلستان رتبه دوم تولید مرغ در کشور را کسب نمود و با وجود مشکلات توانستیم با تولید ۲۷۰ هزار تن مرغ در ۱۰ ماه امسال رتبه نخست تولید مرغ در کشور را کسب کردیم.
وی ضمن تقدیر از مجمع خیرین شهرستان گنبدکاووس به ویژه نیکوکار گنبدی «حاج‌محمد شهرکی» بیان کرد: شهرستان گنبدکاووس ظرفیت خوبی در حوزه خیرین دارد و در این شهرستان به نوعی رقابت صحیح و صمیمانه برای انجام فعالیت‌های نیکوکارانه بین خیرین ایجاد شده که در حوزه پزشکی و درمانی این فعالیت‌ها قابل ملاحظه است.
* 453 پروژه با اعتبار 876 میلیارد تومان در گنبدکاووس کلنگ‌زنی و افتتاح شد
فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۴۵۳ پروژه عمرانی تولیدی اقتصادی در بخش‌های مختلف با اعتبار حدود ۸۷۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶۲۰ نفر به طور مستقیم کلنگ‌زنی و افتتاح شد.
وی تصریح کرد: از ۴۵۳ پروژه تعداد ۳۹۳ پروژه با اعتبار ۵۶۳ میلیارد قابل افتتاح و ۶۱ پروژه با اعتبار ۳۱۳ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.
عبدالقدیر کریمی گفت: مهمترین پروژه اقتصادی شهرستان افتتاح دو فارم از شرکت «کاسپین طلایی چیکا» در زمینه تولید تخم مرغ و پولت (جوجه مرغ تخمگذار) با اعتبار ۱۶۶ میلیارد تومان، بهره‌برداری از شرکت «کانی غیرفلزی» با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان است.
* را‌ه‌اندازی کمپین در راستا مطالبات مردم فضایی برای افراد سودجو نباشد
نیکوکار گنبدی در مراسم بهره‌برداری از دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: با توجه به آمار بالا  بیماری سرطان و قلب در شرق گلستان راه‌اندازی مرکز جامع سرطان و آنژیوگرافی از ضروریات و مطالبات به حق مردم بود.
وی تصریح کرد: به لطف خدا و تلاش‌های مستمر تواتستیم مرکز آنژیوگرافی را در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) راه‌اندازی کنیم و قرار است تا دو ماه آینده ۲۰ تخت سی‌سی‌یو برای انجام فعالیت‌های جراحی قلب باز مجهز کنیم.

*‌دانشگاه علوم پزشکی در انجام تعهدات خود در خصوص مرکز جامع سرطان پایبند باشد
حاج‌محمد شهرکی با اشاره به راه‌اندازی کمپین مردمی در حوزه مطالبات بخش پزشکی شهرستان گفت: بنده با اصل راه‌اندازی کمپین در فضای مجازی مخالفتی ندارم ولی متاسفانه با راه‌اندازی کمپین مردمی برای تسریع در مطالبات مردمی حوزه پزشکی برخی از مسوولان و افراد دارای جایگاه خاص از این فضا به نفع خود و ایجاد فضای سیاسی سوءاستفاده کردند.
وی ادامه داد: تاکنون در راه‌اندازی آنژیوگرافی شهرستان هیچ اقدام خاصی از طرف اشخاص مدعی صورت نگرفته و از رسانه‌ها و فضای مجازی تقاضا دارم مراقب باشند تا مورد سوءاستفاده چنین افرادی قرار نگیرند.
نیکوکار گنبدی خاطرنشان کرد: مرکز جامع سرطان نیز با زیر بنا یک‌هزار و ۴۰۰ متر مربع در دو طبقه در اسرع وقت انجام می‌شود و امید دارم همانطور که بنده به تعهدات خود عمل می‌کنم دانشگاه علوم پزشکی نیز در انجام تعهدات خود پایبند باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار