معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان عنوان کرد

حاجی ابراهیمی از پرداخت ۴۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی کرونا به هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان گلستان خبر داد.

پرداخت بیش از ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به حوزه صنایع‌دستی استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، «مریم حاجی ابراهیمی» گفت: صنایع‌دستی همواره به‌عنوان تولیدی کاملاً ملی، از منابع درآمدی بسیاری از خانوارهای استان برای امرارمعاش است و رکود آن به‌واسطه عدم برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های استانی و ملی در این شرایط، آسیب‌های فراوانی را به هنرمندان و صنعتگران وارد ساخته است.

 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: دولت تسهیلات کم‌بهره‌ای را برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده براثر شیوع بیماری کرونا در نظر گرفت که هنرمندان و صنعتگران استان گلستان پس از ابلاغ این تسهیلات با ثبت درخواست در سامانه کارا، متقاضی دریافت تسهیلات ناشی از شیوع ویروس کرونا شدند.

 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گلستان ادامه داد: تاکنون در سطح استان 777 پرونده از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی با نیاز تسهیلاتی 62 میلیارد و 300 میلیون ریال متقاضی دریافت تسهیلات جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا شدند، که از این تعداد 602 هنرمند و صنعتگر فعال مبلغ  47 میلیارد و 740 میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره دریافت کرده‌اند.

 

حاجی ابراهیمی تصریح کرد: بروز سیل و آبگرفتگی در نوروز 98 و همچنین شیوع بیماری منحوس کرونا حوزه فروش صنایع‌دستی را در استان بسیار تحت تأثیر قرار داده است که امیدواریم پرداخت این تسهیلات و حمایت‌های دیگر دولت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع کرونا ویروس، جبران تنها بخشی از این آسیب‌های وارده باشد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار