رئیس انجمن ویروس شناسی ایران:

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران گفت: در دوره شروع واکسیناسیون کرونا هستیم و ممکن است اثرات تغییرات ویروس بر اهداف واکسیناسیون هم تأثیر بگذارد.

گونه های جدید ویروس کرونا ممکن است بر اهداف واکسیناسیون اثربگذارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، علیجان تبرایی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: روند تدریجی افزایش موارد مبتلایان به کووید ۱۹ در گلستان را شاهد هستیم.

وی افزود: وضعیتی که با توجه به شرایط دنیا و سوژه‌های جدید ویروس و تبادلات بین کشورها سبب شده نگرانی های جدیدی ایجاد شود.

تبرایی اضافه کرد: فصل زمستان و ماه اسفند را پیش رو داریم و احتمال افزایش موارد و تکرار مشکلات سال گذشته پیش‌بینی می‌شود و همچنان در معرض آسیب هستیم و امیدواریم با مدیریت صحیح عوامل اجرایی سیستم سلامت و همکاری مستمر مردم از این برهه هم به سلامت عبور کنیم.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران و استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تغییرات ویروس کرونا، افزود: هرچه گردش این ویروس در جمعیت ها بیشتر باشد انتظار داریم مشکلات و تبعات جدی تری ایجاد شود.

وی ادامه داد: آن چیزی که تحت عنوان موج چهارم و کرونا گفته می شود نگرانی هایی است که از سوژه های جدید در گردش جهانی در کشور گزارش شده که قدرت انتقال و شدت بیماری زایی آن متفاوت تر است.

تبرایی توضیح داد: در دوره شروع واکسیناسیون هستیم و ممکن است اثرات تغییرات ویروس بر اهداف واکسیناسیون هم تأثیر بگذارد و نگرانی جدید این است که با توجه به روند تغییر ویروس عفونت‌های مجدد حتی در افرادی که قبلاً دچار بیماری شده اند، ایجاد شود.

وی تاکید کرد: حال با توجه به این شرایط سخت باید توجه داشته باشیم که خود را از در معرض قرار دادن ویروس مراقبت کرده و زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، عدم حضور در اجتماعات و شستن دست ها را فراموش نکنیم.

گفتنی است هم اکنون ۳۶۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های سطح گلستان بستری بوده و سه شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار