رئیس امور پایش و نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بازدید از سد نرماب:

رئیس امور پایش و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در حاشیه بازدید از سد نرماب در استان گلستان، بر تامین 110 میلیارد تومان باقیمانده اعتبارات تا سقف ۴۰۰ میلیارد تومان برای آبگیری سد تا اردیبهشت 1400 تاکید کرد.

سد نرماب با تامین باقیمانده اعتبار در موعد مقرر آبگیری می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سید محسن حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در این بازدید که با حضور سعید جغتایی رئیس امور پایش و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن استان، مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مدیران دستگاه‌های نظارتی استان و مشاور و پیمانکار طرح حضور داشتند، اظهار کرد: از اوایل سال 99 برای آبگیری سد نرماب باید چهار مولفه را همزمان به انجام می‌رساندیم که محور اول، خاکریزی حدود 700 هزار متر مکعب بدنه سد بود که بخش عمده آن انجام شده و مابقی نیز تا تراز آبگیری اولیه سد در حال انجام است.
وی، بخش دوم را مربوط به محور تاسیسات هیدرومکانیکال شامل دریچه‌ها و شیرآلات عنوان کرد و افزود: حدود 80 درصد شیرآلات و دریچه‌ها  خریداری و ساخته و تعداد زیادی نیز حمل شده است و 25 درصد نصب و مابقی نیز با سرعت در حال انجام است.
حسینی بیان کرد: بخش سوم کار خریداری اراضی داخل مخزن بود که برای آبگیری اولیه نیاز است. دو مسیر را پیش گرفتیم که زمین‌ها را از مردم بخریم که برای این کار اعتبارات نقدی نداشتیم. مسیر دوم دادن زمین‌های معوض به مردم بود که با بنیاد مستضعفان برای خرید زمین‌های کلان در دو نقطه مذاکره و مکاتبه داشته‌ایم تا خریداری و به مردم تحویل دهیم که همچنان در حال پیگیری هستیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان در ادامه با بیان اینکه سد نرماب بزرگترین، مهمترین و حساس‌ترین سد استان است، بیان کرد: 550 هزار خانوار از آب شرب این سد بهره مند می‌شوند. مهار بخش زیادی از سیلاب شرق استان، آبیاری هزاران هکتار اراضی و تامین 10 میلیون متر مکعب آب صنعت از دیگر مزایای این سد بزرگ در استان است که با تامین اعتبار و آبگیری اولیه سد تا اردیبهشت 1400 می‌توان از آن بهره‌مند شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار