رئیس اداره صمت گنبدکاووس گفت: به منظور تنظیم بازار و رفع نگرانی‌های مردم در دی و بهمن ماه امسال مقدار 644 تن روغن دولتی از پنج شرکت معتبر جذب و توزیع شد.

644 تن روغن دولتی در گنبدکاووس توزیع شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، خلیل رجبلی صبح امروز در جلسه تنظیم بازار شهرستان اظهار کرد: از اواسط آبان ماه سطح تولید و عرضه روغن خوراکی کاهش یافته و با افزایش قیمت بی‌رویه‌روبرو شدیم.
وی با بیان اینکه با هدف تنظیم بازار و کاهش نگرانی مردم اقدامات مناسبی در این راستا صورت گرفته تصریح کرد: به همین منظور مقدار ۶۴۴ تن روغن خوراکی دولتی از پنج شرکت معتبر جذب و با نظارت بازرسان اداره و همکاری همیاران بسیج معرفی شده از سوی قرارگاه ۱۷ ربیع سپاه در ۴۵۰ فروشگاه شهری و ۲۴۸ فروشگاه روستایی توزیع شد.
رئیس اداره صمت شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در حاضر نیز مقدار ۱۰۰ تن روغن توسط ۱۰ عامل شهرستان در شرف تحویل بوده که با همکاری همیاران بسیج توزیع می‌شود.
وی علت صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌های زنجیره‌ای را حجم کم توزیع این فروشگاه‌ها در هر مرحله دانست و افزود: در این مدت انواع روغن از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند هایپر فامیلی، افق کوروش، جانبو و غیره توزیع شده که منبع تامبن روغن آنها از محل شرکت‌های خود بوده و به سبب حجم توزیع کم در هر مرحله و عدم‌کفاف تامین نیاز مصرف‌کنندگان سبب صف‌های پرتراکم در محل این فروشگاه‌ها شده است.
رجبلی از اجرای طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات ایام نوروز خبر داد و گفت: این طرح ویژه با هدف ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازاز کالا و خدمات اولویت‌دار در مرحله تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال به منظور ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از ۱۵ بهمن ماه امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: ایجاد زمینه مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش‌های مردمی، اتخاذ تمهیدات لازم به منظور هم‌افزایی و همکاری موثر با سایر نهادها و دستگاه‌های ذیربط در سطح استان در راستای وحدت‌رویه در اقدامات نظارتی و اطلاع‌رسانی گسترده برای ارتباط هموطنان از طریق تلفن و سامانه ۱۲۴ از دیگر اهداف این طرح ویژه نوروزی است.
رئیس اداره صمت شهرستان گنبدکاووس درباره توزیع شکر دولتی ابراز کرد: در دی و بهمن ماه امسال ۱۴۷ تن شکر دولتی در بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی هر بسته به قیمت ۷ هزار و ۷۵۰ تومان در ۳۱۰ فروشگاه شهری و ۲۴۸ فروشگاه روستایی با همکاری همیاران بسیج جذب و توزیع شده است.
وی ادامه داد: از ۱۵ آذرماه امسال با شروع طرح تنظیم بازار تخم‌مرغ پس از اعلام سهمیه شهرستان از سوی سازمان صمت نسبت به جذب و توزیع تخم مرغ از دو شرکت اقدام و در ماه‌های دی و بهمن مجموعا ۴۳۳ تن تخم‌مرغ توزیع شد.
رجبلی گفت: در حال حاضر مقدار سهمیه شهرستان روزانه ۹ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم بوده که توسط این دو شرکت دریافت می‌شود و نیاز اصلی شهرستان به تخم‌مرغ برای قنادی‌ها است که به طور متوسط روزانه ۲.۵ تن مصرف دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار