در وبینار "سلیمان کتانی و امامت ارزش ها" که به همت رایزنی فرهنگی ایران در بیروت برگزار شد، بخشی از خاطرات رهبر انقلاب در دیدار سلیمان کتّانی قرائت شد.

بخشی از خاطرات رهبر انقلاب در دیدار سلیمان کتّانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، به مناسبت گرامیداشت یکصد و نهمین سالگرد ولادت و هفدهمین سال درگذشت ادیب بزرگ و سرشناس مسیحی لبنانی سلیمان کتانی و همزمان با ولادت باسعادت امیرمؤمنان علی (ع)، وبیناری با عنوان "سلیمان کتانی و امامت ارزش ها" برگزار شد و بخشی از خاطرات دیدار وی با رهبر انقلاب قرائت شد.

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم
بگذارید یک خاطره ‌ای از این کتاب آقای سلیمان کتّانی بگویم. دو کتابِ ایشان به فارسی ترجمه شده؛ یکی الامام علی و یکی فاطمة‌الزّهراء؛ در هر دو ترجمه، مترجم پهلوی من بوده و ترجمه می کرده؛ از عجایب است! یکی‌ شان آقای جلال فارسی است، نشسته بود و ترجمه می کرد، من هم کار دیگری داشتم میکردم امّا با ما بود و در شرایطی بود که او نه، امّا من فراری بودم. و امّا آن [کتاب] فاطمة‌الزّهراء را مرحوم آسیّد جعفر قمی ترجمه کرده ــ پسر مرحوم آیت‌اللّه‌ قمی ــ و من باز در آن‌ وقت در اطراف مشهد فراری بودم و او هم گفت که من هم می خواهم با تو بیایم. او فراری نبود [امّا] آمد با من و همراه من. و من خیلی به او در آن ترجمه کمک کردم. این حقّی است که من به گردن [آقای] سلیمان کتّانی دارم!
حالا که با ایشان مخاطبه شد [بگویم] ما خیلی خوشحالیم که یک قلم خوب و ذوق وافر و اطّلاعات وسیعی از ایشان ـ که یک نویسنده‌ معروفی است ـ به کار رفته برای معرّفی دو نفر از اعیان اهل‌بیت پیغمبر. و من به‌ عنوان فرزند آن دو بزرگوار از شما تشکّر می کنم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار