سرپرست منابع طبیعی گلستان:

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از اجرای طرح کاداستر در یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان خبرداد و گفت: تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ کل کاداستر اراضی به پایان می‌رسد.

طرح کاداستر اراضی ملی گلستان تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به اتمام می رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، عبدالرحیم لطفی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی جنگلی، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع و ۱۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در گلستان وجود دارد.

وی افزود: منابع طبیعی بستری برای حیات ساکنان منطقه بوده و اگر دستکاری شوند قطعاً دچار چالش خواهیم شد.

لطفی بیان کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان نیاز به آبخیزداری دارد که کار مطالعاتی آن در یک میلیون و صد هزار هکتار انجام شده و ۶۵۰ هزار هکتار را هم به پایان رساندیم.

طبق گفته سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ۳۰۰ هزار هکتار هم وارد عملیات اجرایی شده و با تامین منابع به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ با توجه به منابع صندوق توسعه ملی ۱۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده که ۲۲۰ پروژه را شامل می شود.

لطفی ادامه داد: این پروژه ها در ۱۵ حوزه آبخیز و با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شده که در هفت حوزه به پایان رسیده است.

به گفته وی رکورد هشت ساله اجرا طرح های آبخیزداری طی سال ۹۹ در گلستان شکسته شد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به آبخوان ها هم گفت: در گلستان وضعیت آبخوان ها حاد نیست اما شکننده است و اگر خارج از اصول منابع آب مصرف شود نتایج مخربی را به همراه دارد.

وی در خصوص کاداستر هم توضیح داد: در گلستان یک میلیون و ۲۷۴ هزار هکتار از اراضی نیازمند کاداستر بوده که یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار آن در سال ۹۹ تهیه شده و تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ کل کاداستر اراضی به پایان می‌رسد.

لطفی با بیان اینکه کاداستر جنگل ها و مناطق ساحلی اولویت داشته و تا پایان امسال به پایان می‌رسد، گفت: ۴۵۲ هزار هکتار جنگل و ۱۸ هزار هکتار اراضی ساحلی نیازمند کاداستر هستند که در جنگل ۸۵ درصد و در ساحل ۹۵ درصد کاداستر به پایان رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار