رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: کانون وکلا برای افرادی که توان و تمکن مالی ندارند وکیل تعیین می‌کند، سال گذشته حدود هزار وکیل در پرونده‌های مختلف معرفی کردیم که همه آنها رایگان بوده است.

‌‌ارائه مشاوره حقوقی رایگان به شهروندان گلستانی /۱۰۰۰ وکیل به صورت رایگان از شهروندان دفاع کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار داشت: کار قضا و حقوقی تخصصی است و طبیعی بوده که شهروندان برای دفاع از حقوق خود نیاز به مشورت با وکیل داشته باشند، زیرا نمی توانند با قاضی که بی طرف است مشورت کنند و برای انجام امور حقوقی یا خدمات وکالتی باید از وکیل استفاده کنند.

وی افزود: به طور مثال قانونگذار وجود وکیل برای کسی که متهم به قتل است را اجباری اعلام کرده و محاکمه برای شخص متهم بدون وکیل بی اعتبار است.

سلیمانی ادامه داد: کار اصلی وکیل کمک به شهروندان برای دچار نشدن به مشکلات حقوقی بوده که متاسفانه به این امر توجه نشده است، اگر شهروندان به نحوی هدایت شوند و برای امور حقوقی موظف باشند نظر یک وکیل را بگیرند بسیاری از پرونده‌های کنونی به وجود نخواهد آمد.

وی اضافه کرد: مشورت با وکیل مانند پیشگیری قبل از درمان است و هزینه‌های مادی و روحی و روانی بسیار کمتری خواهد داشت و موجب تشکیل نشدن پرونده یا مشخص بودن تکلیف پرونده می‌شود.

وی یادآور شد: متاسفانه مشورت با وکیل پیش از تشکیل شدن پرونده انجام نمی‌شود و گاهی اوقات هزینه‌های جبران ناپذیری به دنبال دارد و وظیفه قانونگذار این است که ریل را برای این مشورت شهروندان با وکیل ایجاد کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان با اشاره به خدمات و حمایت‌ها این کانون از جامعه گفت: برگزاری امتحان هر ساله و انتخاب بهترین‌ها برای شغل وکالت، آموزش منتخبان به مدت یک سال و نیم و سپس برگزاری امتحان کتبی و شفاهی و در واقع تربیت وکیل برای جامعه از مهم‌ترین وظایف کانون وکلا است.

سلیمانی افزود: همکاران ما آماده هستند به مردم مشاوره رایگان بدهند و هر موضوعی را مطرح کنند و از وکلای خبره پاسخ بگیرند، کانون وکلا همچنین اداره جامعه وکالت در هر استان را بر عهده دارد و به خطاها و تخلفات وکلا رسیدگی می‌کند، همچنین وظیفه دفاع از آنها را هم بر عهده دارد.

وی ادامه داد: کانون وکلا برای افرادی که توان و تمکن مالی ندارند وکیل تعیین می‌کند، سال گذشته حدود هزار وکیل برای گلستان در پرونده‌های مختلف معرفی کردیم که همه آنها رایگان بوده است.

به گفته وی، کانون وکلا هر جایی که فکر کند می‌تواند ‌موثر باشد به عنوان مشاور حضور پیدا خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار