رئیس صنف شیرینی و بستنی گرگان گفت: سهمیه مواد اولیه برای تولید کنندگان کفاف نمی دهد به طوری که برخی از قنادان کارگاه خود را تعطیل کردند.

گرانی مواد اولیه، کام قنادان را تلخ کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ نجاتی راد رییس صنف قنادی و بستنی گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: با توجه به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای خرید شیرینی، قیمت مصوب شیرینی فعلا تغییر نکرده است و نرخ‌های مصوب در حال اجراست.

او با بیان اینکه مواد اولیه شیرینی مانند شکر، روغن، آرد تخم مرغ و سایر اقلام افزودنی وارداتی گران شده است افزود: سهمیه مواد اولیه کفاف تولید قنادان را نمی‌دهد به طوری که برخی تولید کنندگان با ضرر و زیان مواجه اند و می‌خواهند کار را تعطیل کنند.

نجاتی راد گفت: شیرینی‌های پرمصرف مانند، کره ای، دانمارکی، مربایی، کیک یزدی و شیرینی ساده با نرخ مصوب هر کیلو ۳۸ هزار تومان و شیرینی‌تر ساده هر کیلو ۴۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

او با بیان اینکه ۱۲۰ قنادی با پروانه کسب در شهرستان گرگان فعالیت می‌کنند افزود: شکر دولتی که قیمت آن ۶ هزار و ۵۰۰ تومان بوده در حال حاضر باید با قیمت ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان درب کارخانه تهیه شود و اگر این روند ادامه یابد شاید برخی از کارگاه‌ها تعطیل شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار