اداره کل هواشناسی گلستان امروز دوشنبه در اطلاعیه‌ای هشدار داد که با نفوذ سامانه جدید سرد و بارشی، آخر هفته زمستانی در انتظار ساکنان این استان است.

آخر هفته زمستانی در انتظار ساکنان گلستان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، بر اساس این اطلاعیه، این سامانه پنجشنبه شب وارد گلستان می شود که کاهش حدود ۱۲ درجه ای دما، بارندگی، رعد و برق، ریزش برف در اغلب نواحی، احتمال تگرگ، یخبندان، مه غلیظ ، وزش شدید باد و طوفانی شدن دریا، از پیامدهای آن است.

همچنین در مدت زمان فعالین این سامانه، آبگرفتگی برخی معابر، بالاآمدن سطح آب رودخانه ها، کاهش قابل ملاحظه دید، لغزندگی جاده و اختلال در تردد مورد انتظار است.

هواشناسی گلستان به کشاورزان توصیه کرد برای پیشگیری از سرمازدگی محصولات زراعی و باغی، گلخانه ها و آبزیان گرمابی تمهیدات لازم را از جمله پوشاندن خزانه ها، ایجاد پوشش روی نهال های جوان، بررسی و کنترل سیستم گرمایشی گلخانه ها و نهالستان ها و اطمینان از استقرار پوشش بدنه و سقف گلخانه ها بیندیشند.

بر اساس اعلام هواشناسیی گلستان، در مدت زمان فعالیت این سامانه دریا مواج و طوفانی است و ارتفاع امواج بین ۱ تا ۲ متر خواهد بود که برای فعالیت هایی دریایی نامناسب و خطرناک است.

احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه به تاسیسات دریایی و قایق های کوچک تفریحی و صدمه به ماهیان در قفس ، مخاطرات این سامانه سرد و بارشی است.

طبق اطلاعیه هواشناسی، این سامانه سرد و بارشی شنبه از آسمان گلستان خارج می شود.

هوای امروز دوشنبه گلستان ابری و در برخی نقاط مه آلود است که این شرایط تا فردا ادامه خواهد داشت اما از ظهر فردا موج کوتاه ناپایدار از سمت غرب، استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد که پیامد آن بارندگی، بارش پراکنده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار