مدیرکل هواشناسی گلستان از ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان خبرداد و گفت: در اکثر نقاط گلستان شاهد بارش برف و باران هستیم و بیشترین بارش از مینودشت با ۴۷ میلی متر گزارش شده است.

ثبت بارش ۴۷ میلی متری در مینودشت/ گلستان سفیدپوش شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه سرد و بارشی که از روز پنج‌شنبه استان را تحت تاثیر قرار داده، اثرات آن با وزش باد شدید و بارش پراکنده باران در سطح استان آغاز شد.

وی افزود: رفته رفته با قوت گرفتن این سامانه بارش باران بیشتر نواحی استان را در بر گرفته به طوری که از آغاز بارش ها تا ساعت ۶ بامداد از ایستگاه مینودشت ۴۷ میلی متر، فرودگاه گرگان ۴۱ میلی متر، سایت اداری ۴۰ میلی تر، تنگراه ۳۵.۳، رامیان ۳۴.۴، کردکوی ۳۱.۶، علی آبادکتول ۳۰.۴ و اینچه برون ۳۰.۲ میلی متر بارش باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان اضافه کرد: همچنین از شامگاه جمعه شاهد بارش برف در ارتفاعات کوهستانی و شهرهای مختلف استان از جمله کلاله، گنبدکاووس، گرگان، رامیان و علی آباد هستیم.

داداشی بیان کرد: بر اساس الگوهای پیش یابی هوا انتظار می‌رود این روند ناپایداری همراه با کاهش ۱۴ درجه دما تا امشب (شنبه) ادامه داشته باشد.

وی گفت: همچنین با بارش های نقطه ای و وقوع کولاک و یخبندان در محورهای کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده ای همچنان وجود دارد لذا مردم تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

مدیرکل هواشناسی گلستان بیان کرد: این سامانه سرد و بارشی به تدریج از امشب از فراز استان عبور کرده و صبح یکشنبه مردم استان در بیشتر نقاط دمای زیر صفر تا هفت درجه را تجربه خواهند کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار