کارشناس ارشد حقوق جزا در مورد پیش خرید ساختمان نکاتی را ارائه داد.


هنگام پیش خرید ساختمان چه نکاتی را رعایت کنیم؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود منصوری رضی کارشناس ارشد حقوق جزا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: در مورد پیش خرید ساختمان لازم است ابتدا با قانونی که قرارداد پیش‌فروش ساختمان را در بر می‌گیرد آشنایی داشته باشیم.

او ادامه داد: نکته‌ای که نبایداز نظر دور نگه دارید سند رسمی است که از همان اول کار باید سراغش بروید حتی برای تنطیم قرارداد شروع کار و یادتان باشد در هر مشکلی و در هر مرحله از انجام کار، قانون طرفدار کسی است که سند رسمی را در اختیار دارد و البته باید حق‌الثبت پرداخت شود و نیازی به ارائه گواهی مالیاتی نیست.

منصوری گفت: برای اینکه پای قراداد پیش فروش بروید باید این مدارک همراهتان باشد سند رسمی مالکیت و مطمئن شوید با مالک معامله می‌کنید.

او گفت:پروانه ساخت کل ساختمان، یعنی شناسنامه فنی مستقل برای هر واحد، بیمه نامه بروز عیب یا خسارت، تایید مهندس ناظر مبنی بر پایان عملیات پی ساختمان، لازم است.

او گفت: وقتی یکی از طرفین به قولش عمل نکند مثلا اگر پیش فروشنده در موعد مقرر خانه را به خریدار تحویل ندهد باید جریمه شود.

او گفت:اگر در قرارداد‌های پیش فروش مسکن، فروشنده در تحویل پارکینگ یا انباری تاخیر داشته باشد، مکلف است به نسبت تاخیر، هزینه متعارفی که خریدار برای انبارداری کالاهایش، و یا توقف اتومبیل او پرداخت کرده است، به نسبت هر روز به خریدار پرداخت کند.

او گفت: اگر در تعیین این ارقام اختلافی حاصل شود، نظر کارشناس رسمی دادگستری ملاک خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار