طبق آخرین اخبار، روز گذشته، از حدود ۴۹میلیون نفر مشمول سهام عدالت، ۴۳ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۱۸ نفر، نیمی از سود سهام خود را دریافت کردند.


اگر متقاضی دریافت سود سهام عدالت هستید بخوانید!

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از یکتاپرس، فرایند واریز سود سال ۱۳۹۸ سهام عدالت به حساب مشمولان این سهام از روز گذشته آغاز شده است. بر این اساس نیمی از سود هر دو گروه، یعنی مشمولانی که روش مستقیم و مشمولانی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند از طریق سمات پرداخت شد.

میزان سود هر مشمول چقدر است؟

در این راستا، میزان سود مشمولان که ارزش اولیه سهام آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است، حدودا ۲۰۰ هزار تومان و مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن ها یک میلیون تومان است، حدودا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها ۴۹۲ و ۴۵۲هزارتومان است نیز به ترتیب ۱۸۲ هزار و ۹۰۰ و ۱۶۸ هزار تومان سود دریافت می‌کنند. بدیهی است همه این افراد در روز گذشته نصف مبلغ مذکور را دریافت کرده اند.

بورس و اوراق بهاده ای جزئیات این پرداخت را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای آخرین وضعیت پرداخت سود را تشریح کرده است.

آخرین وضعیت پرداخت سود

در این اطلاعیه آمده است که مرحله نخست توزیع سود سهام عدالت به میزان ۵۰ درصد از سود متعلق به هر سهام دار، در هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم به ۴۳ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۱۸ نفر از سهام‌داران که پیشتر اطلاعات خود را در سامانه سجام ثبت کرده بودند، انجام شد

سود متوفیان چه می‌شود؟

تعداد کل مشمولین سهام عدالت ۴۹ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۷۷۵ نفر است که از این بین، بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر فوت کرده اند. سود سهام این گروه، در حساب های آنان تا زمان تعیین تکلیف قانونی باقی خواهد ماند.

برای دریافت سود، سجامی شوید

مابقی افراد کسانی هستند که اطلاعات حسابهای ایشان برای واریز سود سهام دردسترس نیست و آن دسته از هموطنانی که هنوزشماره حسابی را برای دریافت سود معرفی نکرده اند میتوانند از طریق ثبت نام در سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir شماره حساب خود را اعلام یا از طریق مراجعه به سایت www.sahamedalat.ir مشخصات حساب خود را تکمیل کنند.

همچنین در اطلاعیه مذکور بر این نکته تاکید شده است که با توجه به گستردگی عملیات واریز سود، پیامکهای اطلاع رسانی توسط شبکه بانکی به تدریج برای هموطنان ارسال خواهد شد.

بر این اساس مشمولان می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۶۹سوالات خود را در زمینه توزیع سود سهام عدالت و نحوه ثبت نام در سامانه های تعیین شده برای دریافت مشخصات بپرسند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار