رئیس پلیس فتا گلستان از شهروندان خواست: جهت استفاده از اینترنت بانک، از کلیک کردن بر روی لینک‌های ارائه‌ شده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر خودداری کنند.

 کاربران فضای مجازی مراقب درگاه‌های جعلی اینترنت بانک باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ پرسا رئیس پلیس فتا گلستان ضمن هشدار در خصوص کلاهبرداری با روش فیشینگ گفت: شهروندان به دلیل سهولت کار اقدام به جستجوی اینترنت بانک موردنظر خود در موتورهای جستجوگر اینترنتی می‌کنند و به دلیل شباهت سایت اصلی با جعلی، با ورود به سایت‌های جعلی در دام سودجویان گرفتار می‌شوند.

وی افزود: در این فرایند، اطلاعات حساب کاربری شامل نام کاربری، رمز ورود و سایر اطلاعات بانکی کاربر توسط فیشرها به سرقت می‌رود.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان  باید آدرس اینترنت بانک را از سایت رسمی بانک مربوطه دریافت کنند و از کلیک کردن بر روی لینک‌های ارائه ‌شده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر خودداری کنند.

سرهنگ پرسا یادآور شد: آدرس معتبر ورود به اینترنت بانک‌های رسمی کشور در سایت رسمی پلیس فتا به نشانی https:‎//www.cyberpolice.ir/links  (قسمت آدرس اینترنت بانک‌ها) قرارگرفته است که هم‌وطنان به ‌راحتی و با اطمینان می‌توانند از آن استفاده کنند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار