استاندار گلستان گفت: ارتقای پیش بینی‌های هواشناسی، افزایش بهره‌وری همه بخش‌ها را به همراه دارد و خوشبختانه پس از بروز سیل توجه ویژه‌ای به افزایش ایستگاه‌های هواشناسی در استان شده است.

 تجهیزات هواشناسی در استان گلستان باید ارتقا یابد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از  گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در بازدید از اداره کل هواشناسی به مناسبت روز جهانی هواشناسی اظهارداشت: ارتقای پیش‌بینی‌های هواشناسی، افزایش بهره‌وری همه بخش‌ها را به همراه دارد و سبب پیشگیری از خسارات احتمالی و همچنین افزایش محصولات کشاورزی می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه پس از بروز سیل توجه ویژه‌ای به افزایش ایستگاه‌های هواشناسی در استان گلستان شده است.

استاندار گلستان اظهار کرد: مکان‌یابی و کلنگ‌زنی رادار هواشناسی در گنبدکاووس اتفاق ارزشمندی بود و امیدواریم با توجه به خریداری تجهیزات آن ابنیه این رادار هواشناسی نیز هرچه زودتر ساخته شود تا پیش‌بینی وضعیت جوی و هواشناسی در استان دقیق‌تر شود.

وی افزود: با توجه به اینکه از 13 اقلیم دنیا 8 اقلیم در استان گلستان وجود دارد، نیاز است که تجهیزات هواشناسی استان ارتقا یابد و بروز باشد.

استاندار گلستان اظهار کرد: 23 مارس برابر با 3 فروردین روز جهانی هواشناسی است و در سال 2021 میلادی با شعار " اقیانوس، آب و هوا و اقلیم ما " نامگذاری شده است.

نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی استان گلستان هم با اشاره به فرارسیدن روز جهانی هواشناسی گفت: شعار امسال سازمان جهانی هواشناسی با عنوان " اقیانوس، آب و هوا و اقلیم ما " بر پیوند میان اقیانوس، اقلیم و آب و هوا در سیستم کره زمین تاکید می ورزد. این شعار همچنین یادآور آغاز دهه (2021-2030) با عنوان علم اقیانوس در توسعه پایدار وابسته به سازمان ملل متحد است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار