نماینده سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه‌ای اعلام کرد بر اساس تحقیقات اخیر، امکان انتقال ویروس کرونا از انسان به حیوان وجود دارد.

هشدار سازمان جهانی بهداشت: ارتباط با حیوانات خانگی را محدود کنید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، نماینده سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت احتمال انتقال کووید-۱۹ از انسان به گربه، سگ، راسو، سگ راکون، شیر و ببر را وجود دارد.

ووجنویچ نماینده این سازمان در مصاحبه‌ای با اسپوتنیک گفت: ویروس کووید-۱۹ عمدتا از طریق انسان به انسان گسترش می‌یابد، و به تازگی شواهدی به دست آمده که حاکی از آن است که انسان می‌تواند ناقل ویروس به حیوانات باشد، زیرا این یک ویروس در مشترک بین انسان و دام است، اما هنوز یک میزبانی میانی در این زمینه مشخص نیست.

او افزود: در تحقیقاتی که انجام شد دریافتیم که چندین حیوان از جمله راسو، سگ، گربه خانگی، شیر، ببر و سگ راکون که با افراد آلوده در تماس بودند، کرونا مثبت شدند. روند مطالعه تاثیر ویروس بر سایر گونه‌های حیوانات در حال انجام است. درک اینکه کدام حیوانات بیشتر در معرض ویروس هستند برای یافتن مخازن احتمالی حیوانات دیگر و جلوگیری از شیوع در آینده مهم است.

WHO به افراد ناقل ویروس کرونا توصیه می‌کند تماس با حیوانات خانگی را محدود کنند. این سازمان اعلام کرد: در حال حاضر توصیه می‌شود افراد مبتلا به کووید-۱۹ و افرادی که در معرض خطر هستند ارتباط با حیوانات خانگی و حیوانات دیگر را محدود کنند. همانطور که ویروس‌ها بین جمعیت انسان‌ها و حیوانات حرکت می‌کنند، تغییرات ژنتیکی ویروس می‌تواند رخ دهد و این تغییرات به طور بالقوه عواقب بدی را برای بیماران در پی خواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار