فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت که با قرمز شدن وضعیت شیوع بیماری کرونا در این شهرستان از فردا /پنجشنبه/ ۱۹ فروردین تمامی محدودیت‌های مرتبط با مناطق قرمز این بیماری، اعمال می‌شود.

محدودیت‌های قرمز کرونایی از فردا در گنبدکاووس اعمال می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالقدیر کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: باتوجه به اعلام وضعیت قرمز در گنبدکاووس، فعالیت گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار بجز کسب و کارهای ضروری و مرتبط با سلامت و تامین مایحتاج عمومی مردم تعطیل می‌شود.

وی افزود: تمامی خودروها با پلاک بومی حق خروج از گنبدکاووس را ندارند و وسایل نقلیه با پلاک غیر بومی نیز حق ورود و عبور از داخل این شهر را نخواهند داشت ضمن اینکه محدودیت ترددهای شبانه نیز از ساعت ۲۲ تا سه صبح همچنان برقرار است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس اضافه کرد: اعضای کمیته نظارت و بازرسی ستاد مقابله با کرونا این شهرستان نیز به طور مستمر و با قاطعیت بر اجرای شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت و با متخلفان احتمالی برخورد خواهند کرد.

وی از مردم و اصناف گنبدکاووس خواست تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در بهتر شدن وضعیت شهرستان همکاری و مشارکت داشته باشند.

در همین پیوند مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۹۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند که نسبت به آمار بستری ۶۰ بیمار در هفته گذشته، روند افزایشی یافته است.

فرهاد بدیعی بابیان اینکه ۵۰ درصد بیماران بستری در مراکز درمانی گنبدکاووس از اهالی این شهرستان و بقیه از شهرهای همجوار هستند، افزود: دید و بازدیدها و مراودات خانوادگی در ایام نوروز دلیل اصلی روند صعودی شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت گنبد است که شهروندان باید در روزها و ایام پیش رو به‌شدت از آن پرهیز نمایند.

وی، رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا از جمله استفاده از ماسک، شستن مستمر دست‌ها، ضدعفونی سطوح و رعایت فاصله اجتماعی را مهم دانست و اظهار داشت: به طور متوسط روزانه ۱۰۰ نفر با علائم کرونا به مراکز منتخب گنبدکاووس مراجعه می‌کنند که در صورت مثبت بودن ابتلا به کووید ۱۹، اقدامات درمانی لازم برای آنان انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس با اشاره به افزایش آمار مبتلایان گروه سنی کودک و نوجوان در شهرستان به بیماری کرونا، از خانواده خواست نظارت بیشتری بر رعایت شیوه‌نامه بهداشتی توسط فرزندان خود داشته باشند.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار