رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تشکیل دومین جلسه کارگروه انتخاب روستاهای برتر قرآنی استان در صبح امروز سه شنبه 24 فروردین ماه خبر داد.


23 روستای گلستان برای انتخاب روستای قرآنی ایران ثبت نام کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمد رعیت با اشاره به اینکه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور سامان­دهی، تقویت و حمایت از فعالیت­‌های دینی در روستاها، با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه­‌های فرهنگی و دینی ذیربط، طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران را اجرا می‌کند، گفت: براساس اطلاعات جمع‌­آوری شده کارگروه های استانی ،حداکثر سه روستا به عنوان روستا‌های منتخب استانی انتخاب می شوند و نهایت نام یک روستا به مرکز معرفی خواهد شد.

رعیت درباره فرآیند های طی شده از ابتدای انتشار فراخوان تا 20 فروردین ماه که آخرین مهلت ثبت نام توسط دهیاران بوده است، گفت: علی رغم اینکه دستورالعمل انتخاب روستاها از سوی مرکز دیر ابلاغ شد و بازه ی ثبت نام مصادف بود با ایام پر کار دهیاران و ... اما با این حال دهیاران  23 روستای استان گلستان  در سامانه ثبت نام کردند که از لحاظ تعداد ثبت نام، استان ششم کشور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ثبت نام ها و اطلاعات مندرج در سامانه تنها توسط دهیاران صورت گرفته و از سوی کارگروه و ... دخل و تصرفی انجام نشده و اصلا امکان پذیر نبوده است، افزود: پس از بررسی های اولیه ثبت نامی ها توسط اعضا کارگروه و بر اساس شاخصه ها و...7 روستا به ملاک های دستورالعمل  نزدیک تر بودند که مقرر شد اعضا کارگروه پس از ارزیابی مجدد و بررسی های میدانی؛ 3 روستا  و در نهایت یک روستا را به مرکز معرفی  کنند.

وی با اشاره به بحث های کارشناسی شکل گرفته در دومین جلسه کارگروه انتخاب روستاهای برتر قرآنی استان گلستان، ادامه داد: با نظر اعضای کارگروه همچنین بنا داریم شاخصه هایی بومی را تنظیم کنیم و در صورت امکان در ماه مبارک رمضان از روستا یا روستاهای فعال قرآنی استان تجلیل کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار