شرایط برای دریافت کارت اعتباری سخت‌تر شده، در حالی که بسیاری از مردم کارت ملی هوشمند ندارند مسئولان می‌گویند که سهامداران حتماً باید کارت ملی جدید داشته باشند یا اگر سهامداری حتی یک سهم را فروخته باشد نمی‌تواند کارت اعتباری دریافت کند.

 سخت‌گیری برای کارت اعتباری سهام عدالت / کدام شروط درست نیست؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ قرار است اعطای کارت اعتباری سهام عدالت به صورت گسترده از اردیبهشت در بیشتر بانک‌ها آغاز شود و مسئولان شروط جدیدی را برای این طرح در نظر گرفته‌اند. یکی از این شروط داشتن کارت ملی هوشمند است.

مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در این خصوص تاکید کرده که سهامداران حتماً باید کارت ملی جدید داشته باشند. این در حالی است بسیاری می‌گویند پس از گذشت چند سال که از ثبت درخواست کارت ملی جدید می‌گذرد هنوز به دستشان نرسیده است.

اول کارت ملی بدهید

«خیلی جالبه من الان یکسال ونیم قبل برای کارت ملی اقدام کردم اما هنوز نیومده و جالب‌تر اینکه برای دریافت کارت اعتباری حتمن باید کارت ملی جدید داشته باشی… باعث تاسفه»

«کارت ملی جدیددوسال درخواست دادیم هنوز برام نیومده…»

«خب آقای دولت شما که تا حالا کارت ملی جدید برای مردم صادر نکردید چطور میگید هرکس کارت ملی جدید داری میتونه کارت سهام بگیره خجالتم چیز خوبی»

«اول کارت ملی هوشمند رو به مردم بعد از دوسال انتظار تحویل بدهید ، بعدش درخواست کنید.»

«ما که کارت ملی جدید نداریم باید چه کار بکونیم چرا اذیت میکنید یه وام میخاید بدید سودشم می گیرید ازمون چرا سنگ جلوی پای ما میندازید بجای اینکه دستمون را بگیرید کمکمون کنید بدتر ش میکنید»

فروشندگان سهام به کارت اعتباری نیاز دارند

گروه دیگری از منتقدان به این شرایط نیز، کسانی هستند که بخشی از سهامشان را فروخته‌اند. چرا که گفته شده سهام‌داران در روش مستقیم حتی اگر یک سهم هم از پرتفوی سهام عدالت خود فروخته باشند، نمی‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند.

آنها از مسئولان می‌خواهند که سازوکاری مشخص شد که بتوانند به پشتوانه باقی مانده سهامشان کارت اعتباری دریافت کنند.

«حتما کسی نیاز داشته که فروخته عملکرد و نیاز مردم به شما ربطی نداره اون” واقعا که “به خودتون،که فقط میاین بیخودی حرف میزنین بدون اینکه از مشکلات یه نفر خبر داشته باشین»

«واقعا اونی که فروخته حتما نیاز داشته فروخته، پس به این. وام نیازمندتره»

«من و امثال من اگه احتیاج نداشتیم که سهاممون رو نمیفروختیم ، جالب اینه که کلا ۲۰۰تومن فروخته شده از سهامم ، حالا چرا به ما کارت اعتباری تعلق نمیگیره؟»

«به اونی که سهمش رو فروخته به اندازه سهمی که داره وام بدید حتما لازم داشته که فروخته و شاید نیازمندتر هم باشه»

«اتفاقا برعکسه !!!!! به اونایی که فروختن باید کارت بدن …. خب اونایی که نفروختن حتما احتیاجی به این چندرغازا ندارن …»

منبع : تجارت نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار