مدیرعامل آب منطقه ای گلستان خبرداد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان از آبگیری اولیه سد نرماب چهل چای مینودشت در خردادماه سال جاری خبرداد.

آبگیری نرماب در خرداد/ عملیات اجرایی سد میرداماد ۱۴۰۱ آغاز می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آبگیری اولیه سد نرماب چهل چای مینودشت خردادماه امسال آغاز می شود.

وی با اشاره به جابجایی روستاهای در مخزن سد، افزود: تملک اراضی بالادست سدها سیاست وزارت نیرو بوده و قبل از اجرای سد، برنامه‌ریزی برای جابجایی روستاهایی که در مخزن سد قراردارند، انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: در سال ۱۳۹۰ سد نرماب کلنگ زنی و قبل از اجرای آن مطالعات جابجایی پنج روستا موجود در مخزن سد انجام شد.

حسینی بیان کرد: از این پنج روستا، دو روستای جنگلده بالا و پایین در اولویت جابجایی بوده که ۱۰ هکتار زمین خریداری و ۶ سال پیش عملیات اجرایی و طرح هادی روستاها آغاز شد.

وی اضافه کرد: ساکنان روستای جنگلده پایین در سال ۹۷ در مکان جدید مستقر شدند اما روستای جنگنده بالا از پذیرش مکان جدید استنکاف کرده و در سال ۹۸ زمین جدید خریداری شد که با هماهنگی بنیاد مسکن در حال احداث واحدها هستیم و از ۲۳۴ واحد ۶۱ واحد مسکونی در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان متذکر شد: سد نرماب خرداد ماه امسال آبگیری شده و البته این آب گیری برای روستاها خطری ایجاد نخواهد کرد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ۹۰ درصد آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین شده و در برنامه درازمدت بنا داریم این عدد را به ۶۰ درصد برسانیم که احداث میرداماد (شصت کلا) یکی از این راه ها است.

وی توضیح داد: با پیگیری‌های انجام شده این سد ردیف اعتباری گرفته و ۱۵ میلیارد تومان در سال جدید اعتبار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: مطالعات فاز دوم را امسال نهایی خواهیم کرد و عملیات اجرایی آن هم در سال ۱۴۰۱ آغاز می شود.

به گفته وی مذاکره برای احداث این سد با قرارگاه خاتم در دست انجام بوده و در صورت توافق اجرایی خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار