آیت الله مجتهدی ضمن شرحی بر دعای روز شانزدهم ماه رمضان، به حدیثی از عیسی (ع) دربارۀ معیار رفیق خوب اشاره کرد.

 دعای روز شانزدهم ماه رمضان / سه معیار رفیق خوب در بیان عیسای نبی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، در دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان از خداوند سه درخواست داریم؛ توفیق بر وفق یافتن با ابرار، دوری از رفاقت با اشرار و پناه دادن در این روز. «اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ و أوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ الى دارِ القَرارِ بالهِیّتَکِ یا إلَهَ العالَمین؛ خدایا توفیقم بده در آن به سازش کردن نیکان و دورم دار در آن از رفاقت بدان و جایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان».

در فراز دوم این دعا از خداوند درخواست داریم ما را از رفاقت با اشرار دور بدارد. آیت الله مجتهدی در این باره می‌فرمود:  

«خدایا کاری کن که من با بدان رفیق نشوم، با اهل دود و دم رفیق نشوم، با سیگاری هم رفیق نشو، اگر پسر عموی شما سگ بغل می کند با او رفیق نشو ، حالا چون از ارحام است و صله رحم باید کرد در حد یک تلفن و سلام و احوال پرسی با او رابطه داشته باشید؛ با رَحِم باید سلام و علیک کرد، ولی اگر اهل تقوی نیست با او رفیق نشو. با کسانی که متدین هستند رفیق شو. حواریون از حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه السلام) سئوال کردند که با چه کسی مجالست کنیم؟ فرمود: 

اول- کسی که دیدن او شما را به یاد خدا می اندازد «مَن یُذَکِّرُکُم الله رؤیَتَه»

دوم- کسی که کلام او بر علم شما بی افزاید « مَن یزید فِی عِلمِکُم مَنِطِقُه»

سوم- کسی که عمل او رغبت شما را نسبت به آخرت زیاد کند « مَن یَرغبکُم فِی الآخره عَمَله » با کسی مجالست کن که یک پله از تو بالاتر است؛ اهل نماز شب و یاد خدا باشد»

 

ارسال نظر

آخرین اخبار