در جای جای نگارستان ایران همه روزه شاهد آن هستیم که از طریق بخش های مختلف حماسه بزرگ و ماندگار مواسات و همدلی رقم می خورد.

نگارستان ایران در مسیر همدلی/ از آزادی زندانیان تا توزیع هزاران بسته معیشتی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، مقام معظم رهبری تاکید کردند که در این شرایط کرونایی یکی از کارهایی که باید انجام دهیم مواسات و همدلی است، در 21 اردیبهشت سال گذشته مقام معظم رهبری فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق است، ماه ایثار است، ماه کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ خوشی را از امسال، در ذهنها خواهد گذاشت»، پس از این منویات مقام معظم رهبری شاهد موج گسترده کمک های مومنانه در سطح کشور و استان گلستان بودیم.

 

همچنین تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ماه مبارک رمضان سالجاری بر گسترده تر شدن رزمایش مواسات و همدلی باعث شد که گروه های مختلف خیریه، بسیح و خیران استان گلستان بیش از گذشته به موضوع مواسات و همدلی بپردازند.

 

استان گلستان نیز در مسیر لبیک به فرامین مقام معظم رهبری یکی از استان های پیشتاز بود و اقدامات تحسین برانگیزی در طول این مدت رقم زده است، در جای جای استان همه روزه شاهد آن هستیم که از طریق بخش های مختلف رزمایش مواسات و همدلی برگزار می شود که در این گزارش به بخش هایی از این حماسه ماندگار تاریخ در ایام کرونا در استان گلستان اشاره می کنیم.

 

*پخت یک میلیون غذای گرم در ماه مبارک رمضان در گلستان

در شهرستان آزادشهر به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت کریم اهل بیت (علیهم السلام) ۳۰۰ بسته معیشتی به همت مؤسسه خیریه آبشار عاطفه های آزادشهر با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس کمیته امداد و جانشین فرماندهی سپاه این شهرستان بین نیازمندان توزیع شد که ارزش ریالی این بسته های معیشتی بالغ بر 100 میلیون تومان تخمین زده می شود.

 

این هشتمین رزمایش مواسات و همدلی مؤسسه خیریه آبشار عاطفه های آزادشهر از ماه مبارک رمضان تاکنون است که در شهرستان آزادشهر برای دستگیری از مستمندان و نیازمندان انجام می شود.

 

همچنین خیریه آبشار عاطفه ها در شهرستان کلاله نیز 250 بسته معیشتی به ارزش 75 میلیون تومان را بین ینازمندان و اقشار آسیب دیده این شهرستان توزیع کرد.

 

روز گذشته در محل مصلی نماز جمعه شهر فاضل آباد نیز به همت کمیته امداد این شهر، بسیج، خیران و دفتر امام جمعه بالغ بر یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده این شهر و بخش کمالان توزیع شد.

 

همچنین کمیته امداد با دو پویش ایران همدل و ایران مهربان نسبت به اطعام مهدوی و پخت غذای گرم و توزیع بسته های معیشتی و همچنین جذب حامیان مالی برای ایتام اقدام کرده و برای مشارکت در این طرح و به منظور حمایت از ایتام می توانند خیران عدد یک را به سرشماره 3000333317 ارسال کنند و همچنین با ارسال عدد دو به این سرشماره می توانند در طرح اطعام مهدوی مشارکت داشته باشند.

 

کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله علیه) با تفاهم نامه ای با مجموعه اوقاف و امور خیریه استان گلستان درصدد است که در ماه مبارک رمضان با راه اندازی 250 آشپزخانه نسبت به طبخ یک میلیون پرس غذای گرم اقدام کند.

 

همچنین در آستانه شب های لیالی قدر و در راستای ادامه رزمایش مواسات و همدلی تعداد ۷۰ بسته معیشتی برای افراد نیازمند وآسیب دیده از کرونا هر یک به ارزش ۳۵۰ هزار تومان از سوی امام جمعه شهرستان بندرگز توزیع شد. 

 

طرح پخت ۳۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان شهرستان گرگان و استان توسط خادمین موکب علی بن موسی الرضا(علیه السلام) استان گلستان و مرکز نیکوکاری مصلی وحدت گرگان در ماه مبارک رمضان و پخت یک هزار پرس غذای گرم به مناسبت ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) در شهر انبارالوم و بخش وشمگیر از دیگر اقداماتی است که در سطح استان گلستان پیگیری می شود.

 

مجموعه اوقاف و امور خیریه استان گلستان نیز درصدد است که در ماه مبارک رمضان پنج هزار بسته معیشتی را آماده و بین نیازمندان توزیع کند، در این راستا در روزهای گذشته دو هزار بسته معیشتی در شهرستان گرگان توزیع شد.

 

همچنین در شهر دلند نیز به همت امام جمعه، حوزه مقاومت بسیج امام رضا (علیه السلام)، مراکز نیکوکاری، خیران و خادمیاران رضوی نسبت به تهیه و توزیع 350 بسته معیشتی اقدام شد.

 

به همت ورزشکاران و تشکل های مردمی اداره کل ورزش و جوانان نیز در شهرستان گنبدکاووس یک هزار بسته معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، پنیر، قند، چای، سویا، رب گوجه فرنگی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

 

*آزادی ۲۲۰ زندانی جرائم مالی در گندکاووس و برنامه ریزی برای آزادی ۱۶۴ زندانی مالی در گلستان

همچنین رزمایش مواسات و کمک های مومنانه تنها به تهیه بسته های معیشتی خلاصه نمی شود و «هادی هاشمیان» رئیس کل دادگستری استان گلستان از تلاش خیران برای آزادی 164 زندانی جرائم غیرعمد و بدهکار خبر داد که مجموعه بدهی این افراد بالغ بر 10 میلیارد تومان تخمین زده می شود.

 

سال گذشته در استان گلستان به همت خیران و گذشت شاکیان 270 زندانی جرائیم مالی از زندان آزاد شدند.

 

همچنین به همت خیر نیکوکار گنبدی 220 زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) آزاد شدند و به گفته «محمد شهرکی»، خیر نیکوکار گنبدی آزادی 30 زندانی دیگر نیز در دست اقدام است.

 

در روزهای گذشته همایش ایران همدل در شهرستان علی آبادکتول برگزار شد و در این مراسم یک هزار بسته سبد غذایی به ارزش 200 میلیون تومان و 800 پرس غذای گرم در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

 

مرکز نیکوکاری شهدای محله جنگلده علی آبادکتول درصدد است که پنج هزار بسته معیشتی تهیه و همچنین 124 هزار پرس غذای گرم را طبخ و بین نیازمندان توزیع کند.

 

به همت جمعیت هلال احمر شهرستان بندرگز و موسسه فرهنگی و هنری امام علی بن ابیطالب(علیه السلام) شهرستان بندرگز 400 بسته غذایی میان خانواده های کم برخوردار شهرستان بندرگز توزیع شد، توزیع این بسته های معیشتی در قالب طرح «همای رحمت» رقم خورد و ارزش ریالی این بسته ها بالغ بر 112 میلیون تومان است.

 

*مراجعه روزانه ۱۵۰ گلستانی به مراکز انتقال خون گلستان

یکی دیگر از اقدامات گلستانی ها در ماه مبارک رمضان در راستای همدلی با بیماران اهدای خون است، به گفته مدیرکل انتقال خون گلستان به صورت متوسط هر شب بالغ بر 150 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان گلستان مراجعه می کنند.

 

همچنین خادمیاران رضوی استان گلستان نیز در مسیر همراهی با این طرح ها اقدام کردند و دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در تلاش است که با همت خادمیاران رضوی نسبت به مشارکت در طرح ایران همدل و ایران مهربان کمیته امداد به منظور دستگیری از مستمندان و ایتام اقدام کنند.

 

در همین راستا خادمیاران رضوی فاطمیه کلاله با خمراهی خیرین 420 وعده غذای گرم و 50 بسته مواد غذایی را تهیه و با حفظ کرامت انسانی بین نیازمندان این شهر و روستاهای اطراف توزیع کردند.

 

ستاداجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) در استان گلستان نیز که پیش از آغاز ماه مبارک رمضان نسبت به توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی اقدام کرده بود در ماه مبارک رمضان به کمک گروه های خیریه و جهادی آمده است و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امان و کانون فرهنگی و هنری ساجدین مسکن مهر گمیشان یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

 

مردم روستای سوسرا نیز در روزهای گذشته و به مناسبت میلاد با سعادت کریم اهل بیت (علیهم السلام) نسب به توزیع 30 بسته معیشتی اقدام کردند و همچنین به این مناسبت با همت موسسه نیکوکاری ثامن الحجج علی آبادکتول 600 بسته معیشتی به ارزض 180 میلیون تومان و بیش از دو هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان تحت حمایت توزیع شد.

 

بسییجان استان گلستان نیز در تلاش هستند که تا پایان ماه مبارک رمضان 30 هزار بسته معیشتی را تهیه و بین نیازمندان گلستانی توزیع کنند، اینها تنها بخش کوچکی از حماسه ماندگار مواسات و همدلی در گلستان است و با توجه به نیات خیران بسیاری از عظم و بزرگی کارهای خیراندیشانه در جامعه پنهان خواهد ماند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار