معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گلستان از پیش بینی پرداخت ۲۵ میلیارد ریال خسارت سرمازدگی به باغداران استان خبر داد.


پیش بینی پرداخت ۲۵ میلیارد ریال خسارت به باغداران گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ زکی زاده معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: در سال جاری بیش از ۲۷ هزار بیمه نامه صادر شده و از این آمار ۳۰۱ مورد مربوط به باغداران گلستانی است که ۳ هزار و ۱۱۸ هکتار از باغ‌ها و تنه درختان خود را بیمه کرده اند.

زکی زاده با اشاره به خسارت سرما زدگی به باغ‌های گلستان در زمستان سال ۹۹ گفت: بعد از این سرما زدگی حدود ۲۰۰ پرونده برای ۸۰۰ هکتار از باغ‌های گلستان تشکیل شده است و تخمین زده می‌شود ۲۵ میلیارد ریال میزان خسارت پرداختی به باغداران باشد.

او ادامه داد: سرما، یخبندان، طوفان، زلزله، تگرگ، سیل، برف سنگین و باران‌های سیل آسا از عوامل خسارت تحت پوشش بیمه برای باغداران است.

زکی زاده گفت: در سال گذشته ۱۸۷ میلیارد ریال حق بیمه از باغداران دریافت و در مقابل حدود ۵۰۲ میلیارد ریال غرامت به آن‌ها پرداخت کرده ایم.

در استان گلستان ۳۱ هزار هکتار باغ میوه وجود دارد که از این آمار ۲۰ درصد باغ‌های استان را مرکبات، ۲۰ درصد زیتون و ما بقی را ارقام سیاه ریشه و دانه دار تشکیل می‌دهد.

متاسفانه با گرم شدن هوا در بهمن ماه درختان وارد فاز رشد و زایشی شدند و همین امر باعث شد با سرمای ناگهانی هوا دچار خسارت شوند.

به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی گلستان بیش از ۵۰ درصد باغ‌های استان در زمستان سال ۹۹ دچار خسارت سرمازدگی شده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار