روزنامه الشبابیة عربستان در خبری مدعی شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد به برگزاری دیدارهای تیم‌های ایرانی و عربستان در زمین بی‌طرف پایان دهد.

خبر بد برای سعودی‌ها؛ استقلال - الهلال در تهران!

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرورزشی، با پایان مرحله گروهی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، تکلیف تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی این دوره از رقابت‌ها مشخص شد که برخورد چهار تیم ایرانی و عربستانی در این دور از مسابقات، سوالات زیادی را پیرامون مکان برگزاری آن برای طرفداران دو تیم پیش آورد.

از سال ۲۰۱۶ بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تا به دلیل روابط سیاسی میان ایران و عربستان، بازی‌های نمایندگان دو کشور با یکدیگر را در زمینی بی طرف برگزار کند ولی در این دوره از رقابت‌ها، به دلیل برگزاری بازی‌های هر گروه به صورت متمرکز در یک کشور، دو تیم فولاد و استقلال راهی عربستان شدند تا طلسم عدم حضور تیم‌های ایرانی و عربستانی در زمین طرف مقابل شکسته شود.

با این حال و پس از برخورد استقلال با الهلال و تراکتور با النصر، گمانه‌زنی‌های زیادی درخصوص مکان برگزاری این دو بازی مطرح شد. طبق جدول برنامه زمانبندی که کنفدراسیون فوتبال آسیا از قبل مشخص کرده بود، تیم‌هایی که از گروه خود به عنوان صدرنشین صعود می‌کنند، در تک بازی مرحله یک هشتم نهایی میزبان حریف خود خواهند بود ولی برخورد تیم‌های ایرانی و عربستانی با یکدیگر و بحث برگزاری دیدارها در زمین بی طرف، این قوانین را تحت الشعاع قرار داد.

اما اکنون روزنامه الشبابیة عربستان در خبری اختصاصی و به نقل از منابع آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا مدعی شده است که AFC قصد دارد به بحث برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف پایان دهد و به این ترتیب دیدار استقلال و الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی تهران و همچنین بازی تراکتور و النصر در استادیوم مرسول پارک شهر ریاض برگزار خواهد شد.

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر برگزاری بازی‌های مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی به صورت متمرکز در یک کشور مطرح و حتی از کشورهای قطر و یا امارات به عنوان میزبان این دو مرحله یاد شد اما اکنون این روزنامه عربستانی که پیش از این خبر اعطای میزبانی ۳ گروه از لیگ قهرمانان آسیا به عربستان را نخستین بار منتشر کرده بود، اعلام کرده است که بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف برگزار نمی‌شود.

پایان قانون بازی در زمین بی طرف؟/ استقلال – الهلال در تهران!

به هر حال تا اعلام رسمی‌خبر دقیق مکان برگزاری دیدارهای استقلال با الهلال و همچنین تراکتور با النصر باید منتظر ماند و دید بالاخره کنفدراسیون فوتبال آسیا به قانون برگزاری بازی‌های نمایندگان دو کشور در زمین بی طرف پایان خواهد داد یا خیر.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار