در راستای طراحی و اجرای فعالیت‌های مکمل و فوق‌برنامه جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان؛

در راستای طراحی و اجرای فعالیت‌های مکمل و فوق‌برنامه جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان؛ بخشنامه «تشکیل پایگاه‌های تابستانی» با شعار «هر دانش آموزان یک مهارت» ، به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، ابلاغ شد.

بخشنامه «تشکیل پایگاه‌های تابستانی» با شعار «هر دانش آموزان یک مهارت» ابلاغ شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش گلستان، در راستای «تشکیل پایگاه های تابستانی»  و طراحی و اجرای فعالیت‌های مکمل و فوق‌برنامه، جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی، بر اساس برنامه درسی حوزه‌های تربیت و یادگیری از زیر نظام برنامه درسی برنامه ابلاغی سال 1400، و به استناد آیین‌نامه فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان مصوب یکصدوشصتمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش‌وپرورش، برنامه‌ریزی به هنگام و مناسب برای فعالیت پایگاه‌های تابستانی با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کشف و هدایت استعدادها و مهارت‌های دانش آموزان و هماهنگ‌سازی برنامه‌ها با نیازهای آنان، متناسب با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و با شعار «هر دانش آموزان یک مهارت» در قالب اقدامات ملی، استانی و منطقه‌ای ضرورت دارد.

بر این اساس، دستورالعمل فعالیت‌های تابستانی مجازی، در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) و به صورت حضوری (محدود) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ستاد ملی کرونا به شماره 185/140 مورخ اول تیرماه 99، به قوّت خود باقی است. و استان‌ها باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های درون‌سازمانی و دستگاه‌های متولی، اوقات فراغت دانش آموزان استان، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای جذب حداکثری دانش آموزان به پایگاه‌های تابستانی را معمول نمایند.

شایان‌ذکر است، نمایه برنامه‌های ملی فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش‌وپرورش، پس از اخذ اطلاعات از معاونت‌ها و ادارات کل حوزه ستادی اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار