در هفته‌های اخیر ادعای باج گیری برخی مأموران سدمعبر شهرداری گرگان از دستفروشان با استناد به فیلمی که به صورت مخفیانه از دستفروشان گرفته شده، مطرح شده است که شهرداری گرگان از پیگیری موضوع و در صورت اثبات برخورد با متخلفان خبر داده است.

 پیگیری باج‌گیری برخی مأموران سدمعبر گرگان از دستفروشان/مأموران متخلف برکنار شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از  گرگان ، برخورد با پدیده دستفروشی به ویژه در یکی دو سال اخیر که مشکلات اقتصادی بیشتر شده و کرونا هم آن را تشدید کرده است، سخت‌تر از گذشته شده است.

حضور دستفروشان در شهرها از جمله گرگان به معضلی برای مدیریت شهری و شهروندان تبدیل شده که برخورد با آن مانند تیغی دولبه است. گذری کوتاه در شهر به ویژه خیابان‌های منتهی به مرکز شهر، گویای حضور تعداد زیادی از دستفروشان است که هرکدام بخشی از پیاده رو را به اشغال خود در آورده‌اند.

بگذریم از اینکه در ایام کرونا و به دلیل محدودیت‌هایی که برای فعالیت‌ واحدهای صنفی در نظر گرفته شده، برخی از مغازه‌داران هم در مقابل مغازه‌هایشان بساط می‌کنند.

حضور وانت‌بارهای فروش میوه و تره بار در گوشه و کنار شهر هم در برخی موارد گره‌های ترافیکی و حوادث تلخی را رقم زده است..

آن طور که مسئولان شهرداری گرگان می‌گویند روزانه تماس‌های مردمی بسیاری برای برخورد با دستفروشان گرفته می‌شود. هرچند شهرداری بارها تلاش کرده تا دستفروشان را ساماندهی کند و جایگاه مخصوصی هم برایشان پیش بینی کرده اما استنکاف این افراد برای رفتن به مکان‌های جدید، مشکلات بیشتری برای شهر و شهروندان به وجود آورده است و حتی برخی از طرح‌های توسعه‌ای گرگان هم تحت تأثیر حضور دستفروشان و عدم جابه جایی آنان به مکان‌های جدید، معطل باقی مانده است و رسانه‌ها هم گاه و بیگاه به شهرداری بابت عدم اجرای پروژه‌ای مانند خیابان غذادر بافت تاریخی گرگان انتقاد می‌کنند.

از طرفی هم مشکلات اقتصادی مردم در یکی دو سال اخیر افزایش یافته و نمی‌توان خیلی راحت چشم را بر واقعیت‌های موجود در جامعه بست و صرفا مسئله دستفروشی را با برخوردهای قهری حل کرد.

اما در کنار همه این موارد، سوء استفاده برخی از مأموران سد معبر از جایگاه شغلی خود سبب شده تا از برخی دستفروشان و وانت‌بارهای فروش میوه و تره بار، به اصطلاح باج بگیرند تا کاری به کار آنان نداشته باشند. برای همین برخی از دستفروشان در کنار تابلوهای منع دستفروشی، با خیال راحت بساط می‌کنند و کسی هم کاری به کارشان ندارد.

این موضوع با انتشار ویدئویی از تعدادی دستفروش که به سوء استفاده برخی مأموران سد معبر شهرداری گرگان اشاره کرده بودند، ابعاد تازه‌ای پیدا کرد و البته همان زمان عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان دستور برخورد فوری و جدی با این موضوع را داد.

آرش فولادیان، سرپرست روابط عمومی شهرداری گرگان درباره این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: پس از اینکه موضوع از طریق برخی رسانه‌ها منتشر شد، مستندات لازم را جمع آوری کردیم و دو مأمور متخلف از بخش سد معبر کنار گذاشته و به هیئت تحقیق معرفی شدند تا در صورت اثبات تخلفات و جرم آنان، اقدامات بعدی انجام شود.

وی با اشاره به فیلمی که فردی به صورت مخفیانه آن را ضبط کرده بود، گفت: مهم ترین مستند همان فیلم بود که از برخی دستفروشان گرفته شده بود و مورد بررسی قرار گرفت اما با توجه به ابهاماتی که وجود داشت از طریق نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، پیگیری‌های لازم برای صحت و سقم آن در حال انجام است.

فولادیان خاطرنشان کرد: این پرونده همچنان باز است تا تکلیف تخلفات روشن شود، ممکن است با برخی تخلفات برخورد اداری شود یا به برخورد قضایی نیاز داشته باشد.

وی درباره وضعیت کنونی دو مأمور سد معبر که ادعاهایی درباره تخلفات آنان مطرح شده است، گفت: این افراد به سازمان آتش نشانی منتقل شدند چون این سازمان ارباب رجوع ندارد و  صرفا کار خدماتی است. با اینحال ادعای مطرح شده در حال بررسی است و خود این افراد هم منکر این مسائل شدند و پیگیر اثبات عدم تخلف خود هستند.

سرپرست روابط عمومی شهرداری گرگان با بیان اینکه در ایام منتهی به انتخابات برخی‌ها با دروغ پراکنی به دنبال اهداف خاصی هستند، اظهار داشت: شهرداری از کسانی که هوشمندانه و صادقانه اطلاع رسانی می‌کنند تشکر می‌کند اما کسانی هم هستند که با دروغ پراکنی می‌خواهند فضایی ایجاد کنند تا بهره تبلیغاتی خود را به ویژه در ایام منتهی به انتخابات ببرند که این اقدامات راه به جایی نخواهند برد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار