مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت که صرفه‌جویی حدود ۲۰ درصدی مشترکان استان، مانع اجرای طرح قطعی و سهمیه‌بندی برق در روزهای گرم سال می‌شود.

صرفه‌جویی ۲۰ درصدی مانع اجرای قطعی برق در گلستان می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی‌اکبر نصیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین مصرف برق گلستانی‌ها در اردیبهشت امسال ۵۶۶ مگاوات بود اما در ۲ روز گذشته و به دلیل افزایش شدید دما، این میزان به ۶۹۰ مگاوات رسید و بر همین اساس شرکت توزیع برق در این مدت اقدام به خاموشی برخی مناطق استان کرد.

وی بیان کرد: در صورت استمرار روند مصرف فعلی، احتمال سهمیه بندی برق در ماه های خرداد تا مرداد وجود دارد که زمان بندی این قطعی ها از طریق اپلیکشن "برق من" اطلاع رسانی خواهد شد.

نصیری به قطعی برق اوایل هفته گذشته در برخی مناطق شرق گلستان اشاره کرد و گفت: به دلیل نشستن گروه زیادی از پرندگان (سار) بر روی سیم‌های خط انتقال، خطوط شبکه ۲۰ کیلو ولت توزیع برق این مناطق دچار اخلال و قطعی غیرمستمر و لحظه ای شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان به اجرای طرح برق امید برای ارائه تخفیف ۱۰۰ درصدی به مشترکان کم مصرف اشاره کرد و گفت: از مجموع افزون بر ۷۵۰ هزار مشترک برق استان، ۱۴۷ هزار و ۴۱۹ مشترک از مزایای این طرح بهره‌مند شدند که از این تعداد ۷۰ هزار و ۳۴۴ مشترک روستایی و بقیه شهری بودند.

الگوی مصرف تعیین شده برای برخورداری از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در قالب طرح برق امید برای فصول گرم سال ۱۰۰ کیلو و در ماه های غیر گرم ۸۰ کیلو وات در ساعت است.

طبق اعلام هواشناسی گلستان دمای هوای برخی مناطق استان در ۲ روز گذشته از ۴۰ درجه عبور کرده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار