معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: احتمال افزایش قیمت نهایی اقدام ملی مسکن در کشور وجود دارد.


احتمال افزایش قیمت مسکن ملی!

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حبیب‌الله طاهرخانی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بهره برداری از مسکن مهر در شهرهای جدید اظهار داشت: این پروژه در مرحله انتهایی است و تعداد باقیمانده را تا نیمه اول امسال به بهره‌برداری خواهیم رساند.

بهره‌برداری از ۴۵۰۰ مسکن اقدام ملی در بهارستان

وی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز ابراز داشت: ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در قالب اجرای این طرح در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت شهرهای جدید با بیان اینکه در شهر جدید بهارستان سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به صورت ثبت‌نامی و یک هزار واحد مسکونی به صورت مشارکتی با بخش خصوصی آغاز خواهد شد، ادامه داد: همزمان در قالب تفاهم‌نامه های کلانی که بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع، وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده تأمین زمین صورت گرفته که این پروژه‌ها تحرکی جدی را در عرصه زمین و مسکن ایجاد می‌کند.

وی در پاسخ به سوال در خصوص چرایی استفاده از مجری خارجی برای اجرای اقدام ملی مسکن در بهارستان تصریح کرد: مبنای ما در این طرح بهره برداری با حداقل قیمت و در کمترین زمان ممکن است.

طاهرخانی ادامه داد: قیمت‌ها و قالب اجرای پروژه از سوی شورای عالی مسکن کشور ابلاغ شده و ما هر آن‌کس که در قالب این برنامه اعلام همکاری کند می‌پذیریم و از این رو شرکت مجری طرح در بهارستان سرمایه‌گذاری کلانی بر روی خودرو و تجهیزات خود داشته و از این رو ظرفیت بسیار خوبی دارد.

وی تاکید کرد: همه پرسنل این شرکت ایرانی است و حتی یک نیروی خارجی هم ندارد.

باید مسکن را در موقع مقرر به مردم تحویل دهیم

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ما به مردم تعهد داده‌ایم و باید در زمان مشخص باید این پروژه بهره برداری شود و در حال حاضر نیز از هر سرمایه‌گذاری که تمایل به همکاری داشته باشد مطابق قوانین استقبال خواهیم کرد.

مترو بهارستان نیمه اول سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص پروژه مترو بهارستان تصریح کرد: زمان بهره‌برداری این پروژه سال ۱۴۰۰ مشخص شده است، ایستگاه‌ها در حال بهره‌برداری است، روسازی پیشرفت خوبی دارد و در حال انتخاب پیمانکاران برق هستیم و تلاش داریم فاز اول تا نیمه اول سال به بهره برداری برسد.

طاهر خانی با اشاره به مترو شهر جدید مجلسی نیز تاکید کرد: این پروژه به میزان ۱۰ کیلومتر در دست اجرا است و به مترو بهارستان متصل خواهد شد.

طرح محور میانی بهارستان با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود

وی با بیان اینکه تولید مسکن باکیفیت در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است، گفت: رعایت استانداردها را در دستور کار داریم و ممکن است قیمت تمام شده اقدام ملی مسکن با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای طرح محور میانی بهارستان ادامه داد: این پروژه الگوی کشوری است و قرار است با بخش خصوصی اجرایی شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار