رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: روند کاهشی شیوع کرونا در گلستان از هفته های گذشته آغاز شده و هم اکنون ۳۱۰ بیمار در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

تعداد بیماران کرونایی بستری در گلستان به ۳۱۰ نفر رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، عبدالرضا فاضل شامگاه یکشنبه در گفتگوی خبری اظهارکرد: روند کاهشی شیوع کرونا در گلستان از هفته های گذشته آغاز شده و با توجه به سویه های جدیدی که وارد کشور شده امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: هم اکنون ۳۱۰ بیمار در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند که ۶۶ نفر از آنها در آی سی یو تحت مراقبت بوده و ۲۶ بیمار هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی ادامه داد: در پیک چهارم کرونا تعداد بستری های کرونایی به حدود ۷۰۰ نفر رسیده بود که هم اکنون کاهش حدود ۶۰ درصدی را شاهد هستیم.

فاضل گفت: در حال حاضر سه شهرستان گرگان، کردکوی و علی آبادکتول در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان های گلستان در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در استان آغاز شده است، افزود: کار تزریق عمومی واکسن در استان در ۳۵ مرکز انجام می‌شود.

طبق گفته وی تاکنون ۴۰ هزار دوز واکسن نوبت اول در گلستان تزریق شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار