کارشناس ارشد مسائل سیاسی گلستان گفت: دشمن می‌داند تشکیل دولت انقلابی در معادلات جهانی نقش موثری دارد و تمام برنامه‌های دشمن با این دولت مختل می‌شود.

 تشکیل دولت انقلابی باعث مختل شدن برنامه‌های دشمن علیه ما خواهد شد/ انتخابات شوراها محل تقسیم قدرت بین اقوام نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاهنشاهی برای نخستین بار آرای سیاسی، مردم‌سالاری دینی و احقاق حقوق مردم فراهم شد. تاکیدات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به منظور حضور مردم در انتخابات نشانگر اهتمام جدی این دو شخصیت مهم کشور بر حضور حداکثری است.

در جوامعی که از حکومت متکی بر آرای مردم بهره مند بوده مشارکت عمومی مردم نقش تعیین‌کننده‌ای دارد زیرا مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اجتماعی، حق همه آحاد جامعه و اصلی عقلانی و شرعی است.

انتخابات یک پدیده سیاسی نیست بلکه مظهر حضور مردم، مظهر احقاق حق و هم حق و هم تکلیف مردم بوده که بیایند و سرنوشت کشورشان را به دست خود معین کنند.این حق مردم بوده و متعلق به آنها اما تکلیف شرعی است.

به نظر شما مردم چه معیارهایی را در انتخاب اصلح برای رئیس جمهور در نظر بگیرند؟

کریمی‌اول: انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب بسر می‌برد و انتخابات ۱۴۰۰ یکی از پیچ‌های مهم تاریخی بوده که باید مردم با نگاه عمیق، بصیرت نافذ و تعمیق و بررسی دقیق انتخاب اصلح در راستای تراز گفتمان و پیشبرد انقلاب اسلامی داشته باشند.

در انتخاب خود باید شناخت کامل از کاندیداها داشته و بدانند که چه فردی در مسیر اهداف انقلاب حرکت کرده و به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و ولی فقیه نزدیک‌تر است.

فردی باید انتخاب شود که در  مسئولیت‌ها در تراز  انقلاب اسلامی قرار گرفته و برگرفته از مکتب امام حسین (ع) باشد. فردی دارای ویژگی‌هایی مانند روحیه جهادی، انقلابی، شجاع، عادل، نگاه به مستضعفین جامعه، ساده‌زیست داشته و در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و از حق دفاع کند.

این فرد باید اهل منیت نبوده و به دنبال جناح‌بازی نباشد و از جایگاه خود در راستای خدمت به مردم استفاده کند.مطمئنا با انتخاب چنین فردی مانند انتخابات دوره گذشته پشیمان نخواهیم شد.

به نظر شما حساسیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دوره‌های قبل به چه دلیل است؟

کریمی‌اول: برای حساسیت موضوع انتخابات ۱۴۰۰ به این نکته اشاره می‌کنم که در چند ماه گذشته سفیر کشور فرانسه خطاب به کشورهای اروپایی و آمریکایی اعلام کرد که نباید اجازه بدهیم  در ایران دولت انقلابی تشکیل شود و به همین منظور باید از حضور گسترده و حداکثری مردم در انتخابات جلوگیری کنیم. دشمن می‌داند که تشکیل دولت انقلابی نقش مهمی در معادلات جهانی داشته و تمام برنامه‌های آنها مختل خواهد شد.

در انتخابات گذشته اشتباه کردیم و این اشتباه سبب شد تا مشکلاتی برای کشور و مردم عزیز به وجود آمده و در هشت سال گذشته برنامه‌های کشور در قالب مذاکرات و گفتگو معطل شده و معاندین و دشمنان بیشترین سوءاستفاده‌ها را بکنند.

برخی از افراد داخلی کشور نیز به امید آن بودند که دشمنان اوضاع کشور ما را مساعد کرده و این مشکلات حل شود که نه تنها حل نشد بلکه بر مشکلات نیز افزوده شد.کشور ایران اسلامی در حال حاضر الهام‌بخش همه کشورهای اسلامی به ویژه جبهه مقاومت بوده و کلیدی‌ترین واژه در این زمان حساس برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

مردم ما باید فردی را انتخاب کنند که گرایش لیبرالی و نگاه به غرب را نداشته باشد

اگر این انتخابات براساس گفتمان انقلاب اسلامی، آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و شهدا پیش نرود قطع یقین دچار حادثه خواهیم شد. بنابراین مردم ما باید فردی را انتخاب کنند که گرایش لیبرالی و نگاه به غرب را نداشته باشد و در تداوم انقلاب اسلامی تلاش کند.

تحلیل بنده این است همانطور که «سردار شهید سلیمانی» جمهوری اسلامی  را حرم دانسته و بیان کردند اگر این حرم شکسته شود مابقی حرم‌ها نیز شکسته خواهد شد. در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ نیز صندوق‌های رای حرم محسوب می‌شود و اگر ما ادعا داریم که مدافع آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و خون شهدا هستیم باید برای دفاع از این موارد پای صندوق رای حاضر شده و با حضور حداکثری و انتخاب اصلح وظیفه خود را ادا کنیم.

کاندیداهای ریاست جمهوری چه وظیفه‌ای در برابر رای و نظر شورای نگهبان دارند؟

کریمی‌اول: هر کشوری دارای چارچوب و قوانین خاص خود است. حتی در کشورهای غیراسلامی و غرب نیز برای قوانین و چارچوب‌های کشور خود احترام گذاشته و تابع آن هستند.

ما نیز در کشور اسلامی قرار داریم و مسلمان هستیم و باید تابع قانون باشیم بنابراین آنچه که قانون تعیین کرده را بپذیریم و اگر به آن اعتراضی داریم از راه قانونی وارد شویم نه اینکه در خیابان تجمع کرده و اغتشاش راه بیندازیم این عمل یاغ‌گری در مقابل قوانین است.

همه کاندیداها تابع قانون و شورای نگهبان باشند اگر اعتراضی دارند از راه قانونی وارد شوند

همه کاندیداها تابع قانون و شورای نگهبان باشند و آمدن و نیامدن خود به میدان را خیر و صلاح دانسته و به آن احترام بگذرانند و اگر اعتراضی دارند از راه قانونی وارد شوند.

با هر فردی در هر جایگاه و شخصیتی اگر از قانون تمکین نکند برخورد جدی قانونی خواهد شد و برای ما اصل نظام و انقلاب نه فرد مهم است. همه ما خادم انقلاب اسلامی بوده و برای حفظ آرمان‌های نظام خدمت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دشمن به طرفداری به‌ظاهر یک کاندیدا مطرح در کشور ناامنی ایجاد کرده و از این موقعیت به نفع خود سوءاستفاده کند.

دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات چه وظایفی در این شرایط خاص و حساس دارند؟

کریمی‌اول: همه افراد دست‌اندرکار انتخابات در بخش‌های مختلف برگزاری، نظارت و بازرسی امانت‌دار بوده و این امانت رای مردم است. این افراد امین مردم هستند و نباید نسبت به امانتی که دارند خیانت کنند. آنها باید با تمام امکانات و ابزارهایی که در اختیار دارند از رای مردم حمایت و پاسداری کنند.

مردم با اعتماد به این افراد پای صندوق رای حاضر شده و رای خود را انداختند لذا دست‌اندرکاران باید دقت و توجه لازم را داشته تا کوچکترین اقدام آنها چه سهوا و چه عمدا سبب بی‌اعتمادی مردم نشده و خدای نکرده سوژه برای دشمنان نشوند. حتی خیانت در یک صندوق رای در کل کشور سبب زیر سوال رفتن انتخابات خواهد شد.

جوانان در فضای مجازی  با تشکیل گروه‌های ۱۰، ۲۰ گفتمان انقلاب اسلامی را به لایه‌های مختلف منتقل کنند/ تولید محتوا، روشنگری و بصیرت‌افزایی، تشریح و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی از وظایف مهم جوانان در شرایط کنونی است

جوانان چه نقشی در حضور حداکثری مردم در انتخابات و مشارکت حداکثری خواهند داشت؟

کریمی‌اول: آینده کشور در دست جوانان است و انرژی، میدان‌داری و شورای انقلاب در جوانان بوده و باید جوانان جرات و شهامت وارد شدن به میدان و ایجاد ابداع نوآوری، خلاقیت، تدبیر و روش‌هایی در راستای تدوام انقلاب اسلامی داشته باشند.

لذا در حال حاضر بهترین روش این است که جوانان در فضای مجازی با تشکیل گروه‌های ۱۰، ۲۰ و یا بیشتر گفتمان انقلاب اسلامی را به لایه‌های مختلف منتقل کنند. تولید محتوا، روشنگری و بصیرت‌افزایی، تشریح و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی از وظایف مهم جوانان در شرایط کنونی است.

در شرایط کنونی دشمن با عملیات میدانی و روانی تلاش دارد تا از حضور حداکثری مردم و تشکیل دولت انقلابی جلوگیری کند. نیاز است جوانان نیز با گفتمان‌سازی در مقابل حرکت های دشمن این توطئه‌های دشمن جلوگیری کرده و با این اقدامات دشمن را مایوس کنند.

دشمن هیچگاه دوست ما نخواهد بود و در حق کشور و ملت ما خوبی نمی‌کند و نخواهد کرد بلکه به فکر منافع خود است بنابراین ما باید روی داشته‌های خود تمرکز کنیم.

جوانان به عنوان بهترین نیرو در کنار افراد با سن بالا و دارای تجربه وارد میدان عمل شوند

مسوولان باید به جوانان میدان داده و برای آنها ارزش قائل شوند ما منکر تجربه مسوولان مسن نیستیم بلکه معتقدیم مسوولان دارای سن و سال بالا می توانند پشتیبان و مدیریت کرده و جوانان به عنوان بهترین نیرو در کنار افراد با سن بالا و دارای تجربه وارد میدان عمل شوند.

با توجه به شیوع کرونا در کشور و برای امنیت خاطر مردم از وضعیت بیماری در زمان انتخابات چه راهکاری برای جلوگیری از این شیوع پیشنهاد می‌کنید؟

کریمی‌اول: مطمئنا برای حفظ سلامت مردم ایران در زمان انتخابات راهکارهایی دیده شده و در این راستا تاکنون ستاد مبارزه با بیماری کرونا جلساتی را برگزار کرده است.

مهمترین مولفه این است که مردم عزیز همچون این چندین ماه  گذشته در جامعه و محیط بیرون پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. وزارت کشور نیز تدابیری چون برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در برخی از شهرها در نظر گرفته است.

معتقدم همانطور که در این مدت با حفظ فاصله‌اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجتماع برای انجام امور کاری و بانکی حاضر می‌شدیم در این روز نیز با همین شرایط در پای صندوق‌های رای حاضر شده و به تکلیف خود عمل کنیم.

مهمترین مشکل فعلی شهرستان گنبدکاووس چیست؟ چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟ ملاک‌های انتخاب شوراهای اسلامی شهر چیست؟

کریمی‌اول: مهمترین نکته که کاندیداها و اعضای شورای شهر باید به آن توجه کنند این است که شهر را از آن خود بدانند.

شهرستان گنبدکاووس دارای اقوام و نژادهای مختلف بوده که با همدلی و وحدت در کنار هم زندگی می‌کنند و مردم عزیز گنبدکاووس باید فارغ از هرگونه قومیت و مذهب فردی را برای شورای شهر انتخاب کنند که دارای طرح و برنامه بوده و به توسعه فرهنگی اجتماعی و زیرساختی شهر کمک کند.

متاسفانه گاها دیده شده که در انتخابات شورای اسلامی شهر گنبدکاووس جبهه‌بندی صورت گرفته و این عمل سبب ضربه زدن شهر شده و جلوی توسعه شهر را می‌گیرد.

همه اقوام و مذاهب مسلمان بوده و همه در کتاب، قبله و پیامبر مشترک بوده و برای انتخاب فرد اصلح باید جدا از شیعه و یا سنی بودن فرد دارای طرح و برنامه را انتخاب کنیم.

از طرف دیگر کاندیداها به جایگاه شورای شهر به دید تقسیم قدرت بین اقوام و مذاهب نباشند و به فکر توسعه شهر و خدمت مردم باشند در این صورت قطعا منشا تحول شهر خواهند بود.

بنده برای مهار و کنترل سیلاب و آب‌های سطحی شهر گنبدکاووس طرحی ارائه دادم ولی متاسفانه اعضای شورای شهر فعلی هیچ توجهی به این طرح نداشته و آن را مطالعه نکردند.

کاندیداها و اعضای شورای شهر به فکر باندبازی و رفیق‌بازی در این جایگاه نباشند و به خاطر جایگاه و مقام وارد میدان نشوند بلکه کار خود را براساس تقوا و خدامحوری انجام دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار