رئیس پیش بینی هواشناسی گلستان خبرداد:

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان از استمرار گرما در استان خبرداد و گفت: دمای حداکثر امروز گلستان به ۴۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

استمرار گرما در گلستان/ موج ناپایدار بارشی روز دوشنبه وارد می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24، محمود محمد قلی پور اظهار کرد: از شامگاه جمعه با شکل‌گیری یک سلول سامانه کم فشار در جنوب شرق دریای خزر و انتقال رطوبت به نواحی غربی استان، مه رقیق ایجاد شده و این امر پیش بینی مدل های جوی را تغییر داد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان افزود: توقع داشتیم که گرمای سراسری در سطح استان ایجاد شود اما در ناحیه شرقی افزایش دما محسوس تر بود به گونه‌ای که دمای روز گذشته (شنبه) مراوه تپه به ۴۲ درجه سانتیگراد رسید.

وی بیان کرد: براساس الگوها توقع داریم این شرایط تا امشب در استان ادامه داشته باشد و هوای گرم و خشک صحرای قره قوم و فلات مرکزی ایران به استان منتقل شود بنابراین حداکثر دما برای امروز (یکشنبه) بین ۴۲ و ۴۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

محمدقلی پور گفت: از بامداد روز دوشنبه موج ناپایداری از سمت غرب وارد استان می‌شود که از پیامدهای آن وزش باد نسبتاً شدید، افزایش ابر، رگبار پراکنده و کاهش محسوس دما است.

وی اضافه کرد: مردم استان طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هوای خنکی را تجربه کرده اما مجدا از روز چهارشنبه، دما افزایش می یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار