چالشی برای شفافیت؛

علمای اهل سنت گلستان بر شفافیت مالی و عملکردی نامزدهای شوراهای شهر و روستا تأکید کردند و از داوطلبان خواستند برای اطمینان خاطر مردم و انتخاب فرد اصلح، در چالش شفافیت شرکت کنند.

داوطلبان انتخابات در چالش شفافیت شرکت کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان فردا، امام جمعه اهل سنت آق‌قلا در این رابطه اظهار کرد: مهم‌ترین اصل در انتخاب نامزدها ارائه برنامه است و باید مردم با کیفیت برنامه‌های داوطلبان آشنا شوند و بدانند چه برنامه‌ای برای آینده شهر دارند.

آخوند عبدالحی میرزاعلی افزود: با شفافیت در عملکرد مردم به نحو مطلوبی می‌توانند برنامه‌های ارائه شده از سوی داوطلبان را ارزیابی قرار کرده و این شفافیت باعث می‌شود اعتماد مردم بیشتر شود.

میرزاعلی در خصوص معیارهای فرد اصلح گفت: داشتن اخلاق کریمه و رعایت اخلاق اسلامی اولین ویژگی فرد اصلح است و فرد منتخب باید قاطعیت داشته و در احقاق حقوق مردم و مبارزه با فساد چهره‌ای قاطع و مصمم از خود نشان دهد.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان افزود: دشمن از هر فرصتی برای ناکارآمد جلوه دادن نظام و ضربه زدن به آن استفاده می‌کند تا حضور مردم را کمرنگ و مشارکت آنها را در انتخابات کاهش دهد لذا حضور حداکثری نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

میرزاعلی با هشدار نسبت به وعده‌ها انتخاباتی گفت: داوطلبان از دادن وعده‌هایی که در اجرای آن ناتوان هستند، پرهیز کنند زیرا اگر این وعده‌ها عملی نشود سبب دلسردی مردم خواهد شد.

میرزاعلی درباره نقش محوری رسانه‌ها در انتخابات گفت: رسانه‌ها با تبیین اهمیت شرکت در این عرصه سرنوشت ساز، در رونق بخشی به فضای انتخابات نقش مؤثری دارند.

داوطلبان شفافیت خود را در عمل ثابت کنند

امام جمعه اهل سنت قره تپه هم گفت: امانت‌داری و صداقت مهم‌ترین معیار فرد اصلح است که باید با نگاه به عملکرد گذشته و استفاده از نظرات افراد خیرخواه در جامعه در مورد این امر مهم آگاهی لازم را کسب کنیم.

آخوند عبدالجبار میرابی با تاکید به امر شفافیت در انتخابات گفت: شفافیت با گفتمان شعاری به دست نمی‌آید بلکه یک امر شعوری است که داوطلبان لازم است با ثبت دارایی‌ها و صداقت خود این امر را ثابت کنند.

میرابی افزود: صداقت و امانتداری دو بال خدمت به مردم است و اگر داوطلبان در وعده‌هایی که به مردم می‌دهند صادق باشند خداوند به جهت همین صداقت در طول خدمت حمایت و عالی‌ترین درجات انسانی را نصیب آنها می‌کند.

امام جمعه قره تپه افزود: تلاش برای کمرنگ کردن انتخابات از سوی دشمنان اتفاق تازه‌ای نیست، دشمنی با نظام در ذات دشمن است، این ما هستیم که باید با هوشیاری و بصیرت از حق رأی خود دفاع و دشمنان را ناامید کنیم.

لزوم شفاف سازی برای مشارکت حداکثری

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیزگفت: اولین شاخصه فرد اصلح در انتخابات این است که معتقد به قانون بوده و در تمام مدت خدمت خود به قسمی که در برابر ملت می‌خورد پایبند باشد.

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم افزود: یک مدیر اصلح حافظ بیت‌المال بوده و باید به اهداف امام، شهدا و انقلاب اسلامی ایمان داشته باشد.

وی با اشاره به نقش شفافیت در سلامت انتخابات گفت: شفافیت در انتخابات به دو قسمت تقسیم می‌شود، اول شفافیت از جانب برگزارکنندگان و مجریان که اگر در تأیید و رد صلاحیت‌ها شفاف عمل کنند از بهانه گیری‌های احتمالی برخی جلوگیری خواهد شد.

دیلم افزود: دومین مرحله از شفاف سازی انتخابات مربوط به داوطلبان است و باید در مواضع سیاسی، دینی، اجتماعی، مالی و همچنین طرح‌ها و برنامه‌هایی که دارند شفافیت داشته و صادق باشند.

وی گفت: شفافیت مالی کاندیداها برای مردم مهم است و اگر مردم به طور شفاف بدانند که مسئولان قبل و بعد از پایان مسئولیت دقیقاً چقدر امکانات مالی دارند موجب افزایش اعتماد آن‌ها خواهد شد، بنابراین کاندیداها باید مردم را محرم بدانند و امکانات و اموال خود را در سامانه‌هایی که به همین منظور قرار داده شده است ثبت کنند.

دیلم ادامه داد: کاندیداها باید وعده‌هایی بدهند که قدرت اجرای آن را در طول خدمت خود داشته باشند و با اختیاراتشان همخوانی داشته باشد و مردم هم باید هوشیار باشند گول وعده‌های دروغین را نخورند و افرادی که وعده‌های درست و همراه با برنامه می‌دهند را انتخاب کنند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار