بازار رهن و اجاره در آستانه ورود فصل نقل و انتقالات برخی مستاجران را شوکه کرد.


شوک بزرگ به مستاجران / اجاره نشینان به دنبال تمدید قرارداد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اقتصادنیوز، بازار نقل و انتقال مستاجران هر ساله در تابستان به اوج خود می رسد. بازاری که اجاره نشینان را از ماه‌ها قبل به فکر رایزنی با موجر می‌اندازد. دغدغه اجاره نشینان برای تمدید ملک جاری هر چه به موعد قرارداد نزدیک می شود، بیشتر می شود، اما امسال شرایط ویژه تری برای مستاجران ایجاد شده است.

اجاره نشینان به دنبال تمدید قرارداد

گذری در بازار اجاره مسکن نشان می دهد، با توجه به شرایط کرونایی، بخش قابل توجهی از اجاره نشینان تمدید قرارداد فعلی را ترجیح می دهند اما در بسیاری از موارد، در رایزنی با موجران خود با نرخ های غیرمتعارف مواجه می شوند.

مستاجران شوکه شدند

یکی از مستاجران که بنا دارد ملک فعلی واقع در شهرک اکباتان را تمدید کند می‌گوید: در حال حاضر ملک وی ۱۸۰ متر مربع است که در سال گذشته با پرداخت مبلغ ۸۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه و پرداخت ماهیانه ۵ میلیون تومان اجاره کرده است که امسال با پیشنهاد عجیب ۴۰۰ میلیون تومانی موجر برای ودیعه و ۶ میلیون تومان برای اجاره مواجه شده است.

مستاجر دیگری در محله ونک نیز در گفت و گویی از پیشنهاد موجر خود برای تمدید قرارداد می گوید. به گفته او، ملکی که در حال حاضر به دنبال تمدید قرارداد آن است در خیابان ملاصدرا قرار دارد که در سال گذشته بابت ودیعه این ملک ۲۰۰ میلیون تومان و بابت اجاره ۳ میلیون تومان ماهیانه پرداخت می کرد اما امسال با پیشنهاد بسیار عجیب از سوی موجر خود مواجه شده به این ترتیب که مالک این ملک دو روش را برای تمدید به مستاجر پیشنهاد داده؛ نخست پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه بدون پرداخت اجاره ماهیانه و روش دیگر پرداخت ۱۸ میلیون تومان اجاره ماهیانه بدون پرداخت ودیعه.

تحقیقات از وضعیت بازار اجاره در محلات و مناطق مرکزی و بافت میانی شهر هم از پیشنهادات عجیب برخی موجران حکایت دارد که مستاجران را با مشکل مواجه کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار